PARTNERZY PORTALU

Drogo i nie zawsze eko. Kto zapłaci za mocne tempo elektryfikacji?

Drogo i nie zawsze eko. Kto zapłaci za mocne tempo elektryfikacji?
W Europie tylko co dwudziesty nowy samochód jest dziś elektryczny. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 24-01-2021 06:00

Część rządów, głównie europejskich, mocno wspiera, a nawet forsuje elektromobilność. Pod tą presją producenci samochodów zaczynają dzielić się na dwie kategorie – tych, którzy łatwiej nadążają za wymaganiami i tych, którym sprawia to większe trudności.

  • – Problemem nie jest produkcja zelektryfikowanych aut, ale sprawienie, by były dostępne cenowo – mówił Carlos Tavares, dyrektor zarządzający Stellantis.
  • Akio Toyoda, szef Toyoty, uważa, że zbyt szybkie forsowanie zmian napędu załamie obecny model biznesowy motoryzacji.
  • – Ani samochody, ani infrastruktura nie są jeszcze gotowe na powszechną elektromobilność – uważa Franz Fehrenbach z rady nadzorczej Boscha.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Drogo i nie zawsze eko. Kto zapłaci za mocne tempo elektryfikacji?

  • embe 2021-01-28 09:31:49
    a moze by tak zapytac tych co ich nie widac bo stoja z tylu i ciagna za sznurki tzn lobby bateryjne
  • Radosław 2021-01-25 11:58:42
    Zgadzam się z tą opinią.Rynek na tym etapie powinien skupić się na udoskonalaniu technologii napędów hybrydowych (bez plug-in). Odnośnie ekologii, jest wielkim nieporozumieniem że auta ekologiczne są dla bogatych a przecież zanieczyszczanie środowiska jest największe w obszarach biedy (spalanie śmieci, spalanie paliw kopalnych, drewna). Należy stworzyć takie technologie i infrastrukturę opartą na OZE, wodorze aby te technologie były montowane w autach od najniższego segmentu wtedy nie będzie to ekologia na pokaz("stać mnie na drogie auto niskoemisyjne") a stanie się ekologią powszechną.
  • Leszek 2021-01-25 11:57:46
    Nie ogarniam po co na siłę i jak najszybciej chcą aby elektryków było jak najwięcej. Toyota jak wprowadzała swoje hybrydy to robili to powoli, a teraz nie mają sobie równych w tym temacie i każdy chce kopiować ich rozwiązania. Elektryki też powinny być tak wprowadzane i od razu powinna być rozwijana infrastruktura do nich
  • 2many 2021-01-24 19:24:59
    Powiem tak: jestem handlowcem samochodów w południowej części naszego kraju. Sprawa jest skomplikowana bo ceny samochodów elektrycznych do polskich realiów jest ogromna. Bardzo dużą część społeczeństwa nie będzie stać na taki samochód nawet za 10 lat. Co mnie dziwi to to że ceny nowych samochodów spalinowych idą strasznie w górę. Zaraz będzie sytuacja że nie będzie aż takiej dużej różnicy w cenie. Jednak to dla Polaków i polskiego rynku motoryzacji będzie drugim kryzysem po covid19
  • Rozbawiony 2021-01-24 19:15:17
    Koncerny ostrzegają, że one, klienci, ani infrastruktura nie są gotowe na elekromobilność... I co? I nic. Urzędnicy w UE, którzy nigdy nie pracowali w żadnym biznesie, lub jak Pani Lagarde są skazani prawomocnymi wyrokami za oszustwa dalej wiedzą swoje, dalej forsują samobójcze normy Euro. Chwast Europy.
    • nieudaczniki 2021-01-25 07:54:48
      To jest typowo płatny artykul sponsorowany przez lobby naftowe. Zapytano Bosha ktory zyje ze skrzyń biegów oraz wtryskiwaczy (oba zbedne w elektryku), Stellantis to przeciez nieudaczniki z Fiata którzy nigdy nie zbudowali sprawnego elektryka i wreszcie Toyota ktora rowniez elektryków nie buduje. Czemu nie zapytano Muska, Renault czy Nissana? Bo nie pasuje do tezy?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!