Elektryczne układy kierownicze coraz częściej w autach sportowych

Elektryczne układy kierownicze coraz częściej w autach sportowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Nexteer, wnp.pl (AG)
  • Dodano: 29-11-2012 10:44

Producenci sportowych modeli samochodów coraz częściej decydują się na wykorzystanie elektrycznych układów kierowniczych (EPS). Inżynierowie z polskich zakładów Nexteer Automotive, którzy tworzą tego typu systemy m.in. dla Citroena DS3 Racing, Fiata 500 Abarth, Opla Corsa OPC czy Forda Mustanga, wskazują, w jaki sposób układy EPS mają przyczynić się do lepszego prowadzenia sportowych maszyn i dlaczego coraz więcej koncernów decyduje się na zastąpienie układów hydraulicznych systemami elektrycznymi.

Elektryczne układy kierownicze to technologia, która mimo wcześniejszych wątpliwości fanów motoryzacji, sprawdza się nie tylko w samochodach klasy mini, compact bądź SUV, lecz także w autach sportowych.Przykładem tego jest zastosowanie technologii EPS m.in. w produkowanych przez Nexteer układach kierowniczych dla nowego Forda Mustanga. Jak wskazują inżynierowie Nexteer, elementy układów EPS takie jak mechanizm wspomagania, specjalistyczne algorytmy, filtry czy pojedynczy zębnik wpływają na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy samochodów sportowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Elektryczne układy kierownicze coraz częściej w autach sportowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.222.251.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!