Pierwszy w swojej historii elektryczny autobus do obsługi pasażerów dostarczyła spółka Solaris Bus & Coach do szwedzkiego portu w Ystad. Pojazd kursuje pomiędzy terminalem a promami.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Zastosowano też specjalną aranżację przestrzeni pasażerskiej, umożliwiającą uzyskanie większej liczby miejsc stojących oraz na bagaż.
- Bezemisyjny autobus został także wyposażony przez producenta w specjalny "skandynawski pakiet izolacji termicznej", który poprawia komfort termiczny pasażerów oraz zmniejsza zużycie energii w surowych skandynawskich warunkach atmosferycznych. W jego skład wchodzą m.in. niestandardowa izolacja ścian bocznych i sufitu, dodatkowa izolacja podwozia w okolicy nadkoli oraz podwójne szyby boczne - podał.
Podczas nocnego ładowania baterii, codziennie, godzinę przed rozpoczęciem pracy, automatycznie włącza się ogrzewanie lub chłodzenie postojowe autobusu.
Jak wyjaśnił Figaszewski, pozwala to zminimalizować zużycie energii z baterii potrzebnej na ewentualne ogrzewanie lub chłodzenie autobusu w trakcie codziennej pracy.
Pojazd napędzany jest za pośrednictwem portalowej osi elektrycznej z wbudowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Magazynami energii są baterie typu Solaris High Power o pojemności 58 kWh, do ładowania których wykorzystywana jest ładowarka pokładowa umożliwiająca nocne ładowanie pojazdu.
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 17 tys. pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2,3 tys. osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.