PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elektrycznym modelom Jaguara i Audi nie udało się przełamać dominacji Tesli

Autor: PAP/rs
19-08-2019 18:58
Elektrycznym modelom Jaguara i Audi nie udało się przełamać dominacji Tesli

Elektrycznym Jaguarom i Audi nie udało się przełamać dominacji amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Tesla na tamtejszym rynku

Fot. Shutterstock.com

Elektrycznym modelom brytyjskiego Jaguara i niemieckiego Audi nie udało się przełamać dominacji amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Tesla na jego rodzimym rynku - podała w poniedziałek agencja Bloomberga.

  • Jak zauważył Bloomberg, każdy wprowadzany na rynek pojazd z napędem elektrycznym jest nazywany potencjalnym "zabójcą Tesli".
  • Jednak w USA firma Elona Muska wciąż utrzymuje, a nawet umacnia swoją i tak dominującą pozycję w tym sektorze.
  • Agencja wskazała, że koncernowi nie przeszkodziły w tym niedawne premiery dwóch konkurencyjnych modeli europejskich marek: Jaguara I-Pace'a i Audi e-trona.
Oba europejskie SUV-y mają mniejszy zasięg niż samochody z oferty Tesli. Model S (85-119 tys. USD) i Model X (89,5-124 tys. USD) mogą przejechać na jednym ładowaniu ponad 480 km. Nawet tańszy elektryczny sedan Model 3 (35-59,5 tys. USD) oferuje zasięg ponad 385 km. Możliwości droższych od tego ostatniego Jaguara I-Pace'a (69,5 tys. USD) szacowane są natomiast na około 375 km, a Audi e-trona (74,8 tys. dolarów) - na ok. 325 km.

Dodatkowymi czynnikami decydującymi o powodzeniu Tesli ma być dostępność ładowarek samochodowych oraz kreowany przez Muska wizerunek marki. Jak wskazał Bloomberg, nabywcy pojazdów zagranicznych marek są ograniczeni do publicznej infrastruktury ładowania. Jaguar ani Audi nie inwestowały również tak intensywnie jak Tesla w technologię autonomicznej jazdy ani rozwój systemów rozrywki dla kierowców i pasażerów. Według analityka z firmy badawczej AutoPacific Eda Kima, na zakup europejskich modeli decydują się przez to wyłącznie osoby, które świadomie rezygnują z zakupu Tesli np. przez niechęć do tej marki.

W ramach przygotowań do wprowadzenia na rynek modelu I-Pace Jaguar jeszcze w 2016 r. dołączył do Formuły E - wyścigów pojazdów elektrycznych. Brytyjski producent chciał w ten sposób "stworzyć świadomość, że na rynku pojawi się samochód elektryczny Jaguara i pokazać, dlaczego ktoś chciałby go kupić". Według wiceprezes ds. marketingu w Ameryce Północnej w Jaguar Land Rover Kim McCullough możliwość zobaczenia elektrycznych pojazdów na żywo w miastach "rozpoczyna proces edukacji".

W sezonie 2019-2020, który rozpocznie się w listopadzie, do mistrzostw Formuły E dołączą również niemieccy producenci - Porsche i Mercedes-Benz. Również w ich przypadku udział w wyścigach ma przyczynić się do zwiększenia popularności produkowanych przez koncerny samochodów elektrycznych.

KOMENTARZE (2)

  • Rafal 2019-08-19 20:53:48
    Wszystko zmieni elektryczny VW na którym z najlepszym akumulatorem, przejdzie sie tak jak na Tesli 550 km !!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.76.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 874 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

443 523 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.