"Elektryk" mniej ekologiczny od spalinowego? Trzeba zmienić jedną rzecz

"Elektryk" mniej ekologiczny od spalinowego? Trzeba zmienić jedną rzecz
Według danych z Licznika Elektromobilności pod koniec czerwca 2020 r. po polskich drogach jeździło 12 271 elektrycznych samochodów osobowych Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Ireneusz Chojnacki
    Ireneusz Chojnacki
  • Dodano: 22-08-2020 06:00

Na pewno liczba samochodów elektrycznych w Polsce będzie rosła. Tempo tego wzrostu  będzie mocno zależało od pewnego bilansu pomiędzy korzyściami i kosztami dla konsumenta. Przeciętny konsument przy decyzji zakupowej kieruje się właśnie tymi argumentami - mówi Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure w Siemens Sp. z o.o.

Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure w Siemens Sp. z o.o., nie kryje, że bardzo go cieszy każdy pojedynczy samochód elektryczny zarejestrowany w Polsce i uważa, że jeśli chodzi o trend, to na pewno samochodów elektrycznych w Polsce będzie przybywało.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: "Elektryk" mniej ekologiczny od spalinowego? Trzeba zmienić jedną rzecz

  • imię 2020-08-28 10:16:22
    tzw. "elektryk" jest mniej ekologiczny, bo w wyniku zwiększonej masy w stosunku do samochodów klasycznych ze względu na baterię, o ok. 25%, a nawet więcej, powoduje większą emisję pyłu drobnego w wyniku tarcia elementów hamulcowych, takich jak tarcze, czy klocki hamulcowe oraz opony o nawierzchnię, czyli ma bardzie negatywny wpływ na pogorszenie jakości powietrza, czyli zwiększenie stężeń pyłu w środowisku, niż samochody klasyczne, zatem jest mniej ekologiczny!!!
  • Max 2020-08-26 17:49:25
    10 x elektryk na stacji ładowania to ok. 0,4 MW mocy x 10 milionów aut elektrycznych to 4000 GW. Czym to naładować? Przyjmując jednoczesność na poziomie 1% (długi czas ładowania w stosunku do zatankowania paliwa) daje 40 000 MW, gdzie obecne zapotrzebowanie Polski to ok. 21 000 MW. Wynika z tego, że wzdłuż autostrad należy najpierw zbudować elektrownie i linie przesyłowe zasilające stacje ładowania. (Na razie nie liczymy wogóle samochodów ciężarowych...)
  • Ireneusz 2020-08-24 12:45:01
    Jak na razie elektryki są za drogie i mają za małe zasięgi. Lepszą opcją są hybrydy, mam rav4 z 222 KM i mogę nim jeździć po każdej drodze. A jak będzie z elektrykami to zobaczymy, jak dla mnie stanowczo za wcześnie ma taki wóz
  • Zeghar 2020-08-22 22:59:43
    A mnie interesuje ile kosztuje taka ofensywa medialna Siemensa?
  • Marko77 2020-08-22 12:44:51
    Nawet przy 100% prądu z węgla, mamy jeden komin elektrowni wysoki na 300m w niebo, zaopatrzony w super filtry. Samochody spalinowe to miliony rur wydechowych pod twoim oknem!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.145.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!