Przed 2023 r. ruszymy z masową produkcją polskich samochodów elektrycznych - powiedział prezes spółki ElectroMobility Poland, Piotr Zaremba. Początkowo z taśm zjedzie 100 tys. aut rocznie, docelowo produkcja wyniesie 200 tys. modeli w kilku segmentach.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Według niego, „główną osią ekosystemu ma być właśnie współpraca z partnerem technicznym, tzw. integratorem, który jako doświadczony podmiot wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje we wprowadzaniu nowych modeli do masowej produkcji, przez co wesprze całość procesu technologicznego” - wyjaśnił.
Integrator został już wybrany.
Patrz też: ElectroMobility Poland poszukuje partnera do prac nad budową samochodu na prąd
Jest nim firma inżynieryjna EDAG Engineering z Niemiec, jeden z największych niezależnych partnerów rozwoju przemysłu motoryzacyjnego na świecie. Ma 50 lat doświadczenia w dziedzinie rozwoju produktów i rozwoju zakładów produkcyjnych, a od blisko 30 lat działa w Polsce jej oddział.
Szef EMP przyznaje, że „w początkowej fazach zapewne wykorzystamy doświadczenie naszych kolegów z Niemiec, ale niezbędny do realizacji projektu know-how będzie z czasem transferowany, a wraz z nim wzrastać będzie zaangażowanie oddziału polskiego, w którym zatrudnienie znajdą polscy inżynierowie i którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje rodzimych aut elektrycznych".
Dodał on, że EMP „ma w planach mamy produkcję całej gamy modelowej odpowiadającej na różne potrzeby klientów i rynku, przy jednoczesnej maksymalizacji części wspólnych w procesie produkcji”.
Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 r. Jest kontrolowana przez cztery koncerny energetyczne: PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z udziałowców objął po 25 proc. kapitału akcyjnego.
Jak powiedział niedawno Krzysztof Tchórzewski, szef resortu energii, które przygotowało Programu Rozwoju Elektromobilności w Polsce i nadzoruje jego wdrożenie, „trwa praca nad zebraniem akcjonariuszy do spółki i zgromadzeniem kapitału”.
Patrz też: Krzysztof Tchórzewski: ElectroMobility Poland potrzebuje inwestorów