Jesteśmy w środku rewolucji w transporcie i widzimy, jak ważnym jej elementem są baterie. Zdajemy sobie sprawę, że absolutna większość z nich jest produkowana w Chinach czy Korei. Celem European Battery Alliance jest stworzenie otoczenia, które pozwoli na zbudowanie w Europie konkurencyjnej produkcji - mówi Maciej Majchrowicz, menedżer ds. rozwoju rynku InnoEnergy Central Europe.
Jak w praktyce funkcjonuje European Battery Alliance, w którego tworzenie zaangażował się fundusz InnoEnergy?
- Gromadzimy około 250 graczy, najważniejsze firmy z branży automotive i jednostki naukowe, także z Polski. Profitem z uczestnictwa w tym - jak nieformalnie mówię - klubie jest dostęp do najświeższych trendów rynkowych i technologicznych, szansa na spotkanie ludzi, którzy mają podobne plany, okazja, by tworzyć z nimi konsorcja - wyjaśnia Maciej Majchrowicz.
European Battery Alliance to jednak nie tylko platforma wymiany doświadczeń. Może ułatwić finansowanie projektów czy pomóc przy tworzeniu regulacji na poziomie narodowym i europejskim.
- Z producentami azjatyckimi możemy konkurować w obszarze zrównoważonej produkcji ogniw - mówi przedstawiciel funduszu wspierającego innowacyjne rozwiązania w europejskiej energetyce. - Chcemy m.in. przez odpowiednie regulacje zapewnić, że w całym cyklu produkcyjnym używa się możliwych do zastosowania zielonych technologii, a metale nie pochodzą z obszarów objętych konfliktami.
Zobacz więcej wiadomości z Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019