Europejski transport bardziej zielony

Europejski transport bardziej zielony
Europejski transport napędzają w coraz większym stopniu odnawialne źródła energii Fot. Luigi Bertello,_ Shutterstock

UE osiągnęła docelowy poziom 10 proc. do 2020 r. w zakresie udziału energii odnawialnej (w tym biopaliw ciekłych, biometanu i „zielonej” energii elektrycznej) wykorzystywanej w transporcie – wynika z danych opublikowanych przez Eurostat. To oznacza, że cel wytyczony w unijnej dyrektywie w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych został przekroczony.

Z danych Eurostatu wynika, że średni udział energii ze źródeł odnawialnych w transporcie wzrósł z 1,6 proc. 2004 r. do 10,2 proc w 2020 r., czyli o 0,2 punktu procentowego (p.p.) powyżej poziomu docelowego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Europejski transport bardziej zielony

  • Radek 2022-02-03 15:08:26
    Transport ma być zielony, a u nas mało ładowarek i prąd z węgla. Jaki to ma więc sens? Już lepiej kupić sobie hybrydową toyotę, która kabli nie potrzebuje, a ma małą emisję spalin. No chyba że coś się zmieni, ale pewnie nie szybko
  • Janek 2022-02-03 01:21:55
    Jaki to jest głupi wymysł, żeby z jednej strony konstruować coraz bardziej wyrafinowane, ekologiczne silniki z bardzo wrażliwym na zanieczyszczenia układem paliwowym, a z drugiej strony nakazywać dodawanie dodatków bio, które się wytrącają i niszczą ten silnik. Znajomy pokazał mi fakture za remont układu wtryskowego paliwa w nowym samochodzie ciężarowym, to wyszło go 37 000 zł. To ja się pytam ile trzeba teraz robić żeby tą fakturę zapłacić?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.46
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!