Produkcję nowych modeli silników benzynowych z turbodoładowaniem uruchomiła w zakładzie w Bielsku-Białej spółka FCA Powertrain, należąca do Grupy Fiat Chrysler Automobiles. Pierwsze egzemplarze trafiły do nowego Jeepa Renegade MY19.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Pierwszym samochodem wyposażonym w nowe silniki wykonane w Bielsku-Białej jest Jeep Renegade MY19, który w czerwcu debiutuje na rynku. Do innych modeli nowe silniki trafią przed końcem br.
FCA Poland podał, że nowa rodzina silników wykorzystuje najbardziej zaawansowane systemy. Zastosowana została w nich m.in. po raz pierwszy technologia Multiair III, a także bezpośredni wtrysk, z czterema zaworami na cylinder i doładowaniem.
Nowe silniki są oszczędne i przyjazne dla środowiska. Zostały wyposażone w filtr Gasoline Particulate Filter (GPF), który oczyszcza spaliny z cząstek sadzy i popiołu.
Wykorzystane technologie umożliwiają redukcję emisji zanieczyszczeń, by spełnić europejską normę Euro 6D, która będzie obowiązkowa dla producentów samochodów od września 2018 r. Silniki zaprojektowane zostały tak, by mogły ewoluować do użycia w połączeniu z elektrycznymi układami napędowymi.
Na zainstalowanej w Bielsku-Białej linii produkcyjnej rocznie będzie mogło powstać 200 tys. silników. Do końca 2019 r. firma chce podwoić moce produkcyjne. Powstanie w tym celu druga linia produkcyjna.
FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej istnieje od 15 lat. Zatrudnia 1,15 tys. pracowników. Roczne przychody sięgają 3,4 mld zł, a wartość eksportu w ub.r. wyniosła 1,4 mld zł. Dotychczas zakład wyprodukował ponad 7 mln silników.
Zobacz też: Fiat zainwestował w Polsce 11,2 mld zł w ciągu 25 lat
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) to największy producent samochodów w Polsce i jeden z najważniejszych w kraju inwestorów zagranicznych. Grupa, w skład której wchodzi szesnaście polskich spółek, zatrudnia ponad 9 tys. osób. W 2017 r. aż 71 proc. produkcji polskich spółek FCA o wartości ok. 15,4 mld zł znalazło odbiorców poza granicami kraju.