PARTNERZY PORTALU

Fiat 500 znika z amerykańskiego rynku

Po ośmiu latach obecności w Stanach Zjednoczonych z tamtejszego rynku znika Fiat 500 Fot. mat. pras.

Po ośmiu latach obecności w Stanach Zjednoczonych z tamtejszego rynku znika Fiat 500. Tym samym koncern Fiat Chrysler Automobiles zamierza koncentrować działania na sprzedaży większych i bardziej dochodowych samochodów takich jak SUV-y marki Jeep.

Poza zwykłą wersją Fiata 500 ze sprzedaży zniknie też model elektryczny - 500e. Oba były produkowane w fabryce w mieście Toluca w środkowym Meksyku. Na razie nie wiadomo, jakie samochody będą tam powstawać.

Ze sprzedaży nie zostaną natomiast wycofane większe wersje tego modelu, czyli crossover 500X, kombi 500L i sportowy roadster 124 Spider.

Fiat jako marka wrócił po 30 latach nieobecności na amerykański rynek w 2011 roku. Według władz koncernu małe auto, jakim jest Fiat 500 miało konkurować z marką Mini. FCA chciała w tym przypadku skorzystać z polityki prezydenta USA Baracka Obamy, który promował sprzedaż samochodów o małej pojemności silnika i niskim spalaniu. Mimo dużej kampanii promocyjnej 500-tka nie znajdowała wielu chętnych, a firma nie zrealizowała zakładanej sprzedaży 50 tys. egzemplarzy w skali roku.

Dodatkowo w tamtym czasie zaczęła rosnąć popularność dużych samochodów z SUV-ami na czele. W 2014 roku marki należące do Fiata sprzedały w USA 46 tys. samochodów. Od tamtego czasu zainteresowanie tymi pojazdami spadało, osiągając w ubiegłym roku poziom 15,5 tys. dostarczonych jednostek.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!