PARTNERZY PORTALU

Ford ku lepszej jakości

Ford próbuje odbudować zaufanie klientów do poziomu technicznego swoich aut. Koncern zaczął stosować nową technologię, która pozwala identyfikować usterki zanim jeszcze samochód zostanie zbudowany.

Marka od dawna boryka się z problemem klientów, którzy utracili wiarę w zdolność firmy do produkowania niezawodnych pojazdów. Dlatego też koncern obiecuje teraz, że małe auta, które na rynku pojawią się w ciągu kilku najbliższych lat, będą sprawiać swoim właścicielom znacznie mniej problemów w ciągu pierwszych trzech miesięcy użytkowania niż modele oferowane przez inne firmy.

Jak pisze "Dziennik" Ford zobowiązał się, że nowe kompaktowe i subkompaktowe modele, które na rynek trafią w 2010 r., pod względem jakości pokonają ofertę konkurencji w tym segmencie rynku.

Bennie Fowler, wiceprezes Forda ds. jakości globalnej założył, iż liczba problemów z jakością - znana w branży jako "rzeczy, które źle poszły" - znajdzie się na poziomie 800 na 1000 samochodów, czyli znacznie poniżej średniej dla tej gałęzi gospodarki. "Rzeczy, które źle poszły" to kategoria, do której zalicza się szereg skarg konsumenckich włącznie z faktycznymi usterkami - rzeczami, które nie działają poprawnie - oraz z elementami, które nie odpowiadają klientowi, jak np. hałas wywoływany przez wiatr. W ub.r. Ford notował 1058 problemów w przeliczeniu na 1000 małych samochodów. Średnia dla branży wynosi 1512.

"Dziennik" pisze, że Ford, General Motors oraz Chrysler były w stanie znacząco poprawić jakość oferowanych samochodów po wielu latach pozostawania w tyle za m.in. Toyota czy Honda. Jednakże wielu klientów wciąż wyraża wątpliwości co do jakości aut koncernu z Detroit, co wskazuje na sporą przepaść pomiędzy tym, jak pojazdy sprawdzają się w rzeczywistości, a tym, jak postrzegane są samochody Forda. Aby podnieść jakość aut, Ford zatrudnił armię pracowników, których zadaniem jest wychwytywanie problemów zanim jeszcze samochód trafi do salonu.

Kolejnym przejawem obrania przez Forda nowego kierunku, jest raport oceniający relacje pomiędzy producentami samochodów, a dostawcami komponentów. Wynika z niego, że w tym roku Ford poczynił pod tym względem spore postępy. Raport Working Relations Study przygotowywany przez Planning Perspectives, firmę z Birmingham (Michigan), pokazuje, że zaopatrzeniowcy wolą pracować z koncernem Ford niż z jego najbliższymi rywalami w USA. Mimo to Ford zostaje w tyle za Toyotą i Hondą. Obie te firmy są ex aequo wskazywane w Ameryce Północnej jako preferowany producent samochodów.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ford ku lepszej jakości

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.62.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!