Free Now chce być zeroemisyjne. Będzie elektryfikować flotę i sadzić drzewa

Free Now chce być zeroemisyjne. Będzie elektryfikować flotę i sadzić drzewa
Ładowarka Charge Now Fot. mat. prasowe

Niemiecka platforma miejskiej mobilności ogłasza program "Move to Net-Zero", w którym zakłada m.in. kompensowanie emisji, połowę przejazdów autami elektrycznymi i całkowitą zeroemisyjność do 2030 roku.

  • Free Now chce stać się pierwszą platformą mobilności miejskiej, która osiągnie zerowy poziom netto emisji gazów cieplarnianych we wszystkich miastach europejskich, w których jest dostępna.
  • Firma zamierza przeznaczyć 100 mln euro na elektryfikację floty aut w całej Europie.
  • W ramach kompensowania emisji CO2 planuje sadzić rocznie ponad 20 000 drzew w europejskich miastach.

Free Now informuje w komunikacie, że zamierza dokonać stopniowego procesu dekarbonizacji przejazdów realizowanych za jej pośrednictwem, wdrażając program "Move to Net-Zero". Strategia zrównoważonego rozwoju Free Now zakłada już teraz kompensowanie emisji dwutlenku węgla, a w dalszej perspektywie działania zmierzające do osiągnięciu całkowitej zeroemisyjności poprzez transformację floty aut na elektryczne.

Zobacz też: Właściciel wyszukiwarki będzie produkował elektryczne samochody

Free Now chce być pierwszą zeroemisyjną platformą

Free Now chce stać się pierwszą platformą mobilności miejskiej, która osiągnie Net-Zero (czyli zerowy poziom netto emisji gazów cieplarnianych) we wszystkich miastach europejskich, w których jest dostępne (150 miast w w 10 krajach).
- Bardzo poważnie traktujemy odpowiedzialność, jaka spoczywa na nas jako wiodącym dostawcy usług mobilnościowych w Europie. Dlatego pragniemy mieć pozytywny wpływ na zmiany klimatyczne poprzez kierowanie się inicjatywą Net-Zero. Tym samym zrealizujemy cele paryskiego porozumienia klimatycznego już 20 lat wcześniej - powiedział cytowany w komunikacie prezes Free Now Marc Berg.

Elektryczne auta, sadzenie drzew i współpraca z miastami

Plan "Move to Net-Zero” zakłada następujące kroki:

1. Elektryfikacja pojazdów (taksówek). Firma zamierza przeznaczyć 100 mln euro na elektryfikację floty aut w całej Europie. Będzie zachęcać kierowców do przejścia na pojazdy w pełni elektryczne, zapewniając im specjalne dotacje do zakupu aut na baterie, a także preferencyjne warunki wynajmu i zakupu, poprzez współpracę z firmami partnerskimi.

Zobacz też: Rządowe wsparcie przełoży się na 48 tys. publicznych punktów ładowania do 2025 r.

2. Współpraca z liderami rynku ekomobilności i motoryzacji. Daimler i BMW, do których należy joint-venture FREE NOW, będą wspierać działania platformy na rzecz neutralności klimatycznej. Dodatkowo siostrzana usługa Charge Now - sieć ładowarek elektrycznych - udostępni kierowcom Free Now łatwy dostęp do ponad 175 000 stacji ładowania aut elektrycznych w Europie w, jak deklaruje w komunikacie Free Now, bardzo korzystnych cenach. Plan zakłada również stworzenie blisko 300 punktów ładowania w Polsce. Oprócz wsparcia inwestorów, Free Now współpracuje z marką Hyundai, z którą (na początek we Francji i Wielkiej Brytanii) oferuje kierowcom możliwość zakupu aut elektrycznych na preferencyjnych warunkach.

 

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Free Now chce być zeroemisyjne. Będzie elektryfikować flotę i sadzić drzewa

  • Teo 2021-01-14 14:06:07
    Fajnie. Nie wiem jak jest w innych krajach ale w Polsce FreeNow Nie Jest właścicielem ani jednej taksówki. Free Now nie posiada ani jednego samochodu oklejonego w barwy tego podmiotu. Wiarygodność FreeNow jest zerowa. Krzysztof Urban dyrektor zarządzający FreeNow w Polsce wielokrotnie okłamywał opinię publiczną prezentując nieprawdziwe dane, choćby te, dotyczące 100% udziału licencjonowanych kierowców jeżdżących w barwach FreeNow. Na początku działalności FreeNow rzeczywiście tak było /pomijam Mytaxi/. Niestety dziś sytuacja wygląda zgoła inaczej. Na pół roku przed zmianą przepisów Urban podjął współpracę z tzw. partnerami, czyli podmiotami, które oszukując Państwo i jego obywateli, fikcyjnie zatrudniali obywateli innych państw /Ukraina, Indie itp./ w celu realizacji usług przewozowych /taxi/ po mocno zaniżonych cenach /kursy lite/. Przy biernej postawie organów administracji publicznej, państwowej i samorządowej, odpowiedzialnej za nadzór nad takimi usługami. Efekt? Na dziś we FreeNow prawdziwych taksówkarzy, z licencją, już prawie nie ma. Są przewoźnicy - kierowcy bez uprawnień jeżdżący samochodem z oznakowaniem taxi. To ludzie, którzy często nie potrafią porozumieć się w języku polskim np. Hindusi, o znajomości topografii miasta, przepisów dotyczących umowy przewozu, przepisów prawa miejscowego, czy wreszcie uregulowań dotyczących ruchu drogowego już nie wspomnę. I to są ,, taksówkarze" 2.0 wg Urbana i jego mocodawców. ,,Nowa jakość" w taksówkach. Ciekawe kiedy będziemy due leczyć u lekarza bez uprawnień? Który będzie podnajmowal swoje uprawnienia (licencję) wszystkim chętnym. Bo tak dziś wygląda sytuacja w taksówkach. Pod naciskiem FreeNow, Ubera, Bolta i innych tego typu podmiotów obecny parlament przegłosował ustawę na mocy której licencja taxi wydawana jest na samochód, a nie kierowcę. Tzn. samochód ma uprawnienia, a nie jego kierowca. To pozwala posadzić dowolnego człowieka za kierownicę taksówki. Dla firm przewozowych to istne Eldorado. Pozwala rotować kierowcami i wciąż rekrutować nowych. Zdecydowana większość Polaków - taksówkarzy z licencją ,w krótkim czasie, zrywa współpracę z FreeNow, gdyż przy tak niskich stawkach nie są w stanie legalnie pracować. Zostają tylko obcokrajowcy, którzy mają wybór. Albo tu albo na budowie. Tu i tu oszukują Państwo ( zatrudniani są na 1/8 etatu, aby płacić minimalny ZUS pomimo tego, że często pracują po 12- 14 h. Dziennie/. Przewożą ludzi przemęczeni, niewyspani i zniechęceni. Ale co tam. Ważne, że FreeNow się rozwija pobierając do 30% przychodu od każdego kursu. Podobnie czyni Uber, czy Bolt. To ten sam model biznesowy oparty na wyzysku, a nie uczciwej współpracy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.195.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!