Niemiecka platforma miejskiej mobilności ogłasza program "Move to Net-Zero", w którym zakłada m.in. kompensowanie emisji, połowę przejazdów autami elektrycznymi i całkowitą zeroemisyjność do 2030 roku.
- Free Now chce stać się pierwszą platformą mobilności miejskiej, która osiągnie zerowy poziom netto emisji gazów cieplarnianych we wszystkich miastach europejskich, w których jest dostępna.
- Firma zamierza przeznaczyć 100 mln euro na elektryfikację floty aut w całej Europie.
- W ramach kompensowania emisji CO2 planuje sadzić rocznie ponad 20 000 drzew w europejskich miastach.
Free Now informuje w komunikacie, że zamierza dokonać stopniowego procesu dekarbonizacji przejazdów realizowanych za jej pośrednictwem, wdrażając program "Move to Net-Zero". Strategia zrównoważonego rozwoju Free Now zakłada już teraz kompensowanie emisji dwutlenku węgla, a w dalszej perspektywie działania zmierzające do osiągnięciu całkowitej zeroemisyjności poprzez transformację floty aut na elektryczne.
Zobacz też: Właściciel wyszukiwarki będzie produkował elektryczne samochody
Free Now chce być pierwszą zeroemisyjną platformą
Free Now chce stać się pierwszą platformą mobilności miejskiej, która osiągnie Net-Zero (czyli zerowy poziom netto emisji gazów cieplarnianych) we wszystkich miastach europejskich, w których jest dostępne (150 miast w w 10 krajach).- Bardzo poważnie traktujemy odpowiedzialność, jaka spoczywa na nas jako wiodącym dostawcy usług mobilnościowych w Europie. Dlatego pragniemy mieć pozytywny wpływ na zmiany klimatyczne poprzez kierowanie się inicjatywą Net-Zero. Tym samym zrealizujemy cele paryskiego porozumienia klimatycznego już 20 lat wcześniej - powiedział cytowany w komunikacie prezes Free Now Marc Berg.
Elektryczne auta, sadzenie drzew i współpraca z miastami
Plan "Move to Net-Zero” zakłada następujące kroki:1. Elektryfikacja pojazdów (taksówek). Firma zamierza przeznaczyć 100 mln euro na elektryfikację floty aut w całej Europie. Będzie zachęcać kierowców do przejścia na pojazdy w pełni elektryczne, zapewniając im specjalne dotacje do zakupu aut na baterie, a także preferencyjne warunki wynajmu i zakupu, poprzez współpracę z firmami partnerskimi.
Zobacz też: Rządowe wsparcie przełoży się na 48 tys. publicznych punktów ładowania do 2025 r.
2. Współpraca z liderami rynku ekomobilności i motoryzacji. Daimler i BMW, do których należy joint-venture FREE NOW, będą wspierać działania platformy na rzecz neutralności klimatycznej. Dodatkowo siostrzana usługa Charge Now - sieć ładowarek elektrycznych - udostępni kierowcom Free Now łatwy dostęp do ponad 175 000 stacji ładowania aut elektrycznych w Europie w, jak deklaruje w komunikacie Free Now, bardzo korzystnych cenach. Plan zakłada również stworzenie blisko 300 punktów ładowania w Polsce. Oprócz wsparcia inwestorów, Free Now współpracuje z marką Hyundai, z którą (na początek we Francji i Wielkiej Brytanii) oferuje kierowcom możliwość zakupu aut elektrycznych na preferencyjnych warunkach.