Koncern General Motors do końca 2018 r. sprzedał w Stanach Zjednoczonych 200 tys. pojazdów elektrycznych. Oznacza to, że w ciągu 15 miesięcy przestaną one korzystać z federalnej ulgi podatkowej na ich zakup w wysokości 7,5 tys. dolarów - podał serwis CNBC.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Największy producent motoryzacyjny w USA sprzedał 200 tys. samochodów z napędem elektrycznym w ciągu 8 lat - podało CNBC.
Federalna ulga podatkowa ma na celu obniżenie cen pojazdów elektrycznych, które są droższe niż pojazdy z silnikami spalinowymi o podobnym zasięgu. Próg wycofywania ulgi został ustalony przez Kongres USA w 2009 r.
W lipcu 2018 r. pułap 200 tys. sprzedanych elektryków osiągnął inny amerykański koncern motoryzacyjny - założona przez Elona Muska firma Tesla. Z tego względu od 1 stycznia 2019 r. ulga na samochody Tesli została społowiona. W reakcji na to firma obniżyła ceny produkowanych samochodów w Stanach Zjednoczonych o 2 tys. dolarów.
Przeczytaj więcej: Po ogłoszeniu kwartalnych wyników sprzedaży, spadają notowania Tesli na giełdzie
Serwis przypomniał, że zarówno GM jak i Tesla próbowały przekonać Kongres do podniesienia lub rozszerzenia istniejącej ulgi. Jeszcze w marcu 2018 r. dyrektor generalna GM Mary Barra wezwała Kongres do wprowadzenia zmian, tłumacząc, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów firma zwiększyła produkcję modelu Chevrolet Bolt. Szefowa GM powtórzyła tę prośbę podczas grudniowej wizyty na Kapitolu.
GM zapowiedział w listopadzie podwojenie środków przeznaczonych na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych w ramach restrukturyzacji, która obejmuje zakończenie produkcji w pięciu północnoamerykańskich fabrykach. GM ogłosił także, że do marca 2019 r. zaprzestanie produkcji hybrydowego Chevroleta Volta.