PARTNERZY PORTALU

GM: przed upadkiem

10 dni ma GM na przedstawienie planu restrukturyzacji. - Nie zdąży - twierdzą amerykańscy finansiści. Szef GM Fritz Henderson przyznaje im rację.

Na coraz większe prawdopodobieństwo takiego rozwoju sytuacji wskazuje fakt sprzedania przez sześciu członków zarządu GM akcji koncernu, choć były one warte jedynie dolara za papier. Gdyby doszło do postępowania upadłościowego, straciłyby całą wartość, pisze "Rzeczpospolita".

O bliskim bankructwie świadczy również list wysłany do 1 100 dealerów GM w USA z informacją, że nie zostanie z nimi odnowiony kontrakt w październiku 2010 r. Taki sam list w najbliższym czasie ma otrzymać kolejnych 1 300 dealerów. Dotychczas byli oni zobowiązani do inwestowania milionów dolarów w wyposażenie i zaopatrzenie swoich stacji. Teraz ich kontrakty będą renegocjowane albo wręcz odrzucone w ramach postępowania w sądzie upadłościowym.

Zdaniem p.o. szefa koncernu Fritza Hendersona, GM jest jednak w stanie wyjść z bankructwa w ciągu dwóch miesięcy. Koncern planuje jak najszybszą spłatę zadłużenia u swoich dostawców, tak aby w przyszłości pod ochroną sądu móc funkcjonować i produkować auta.

"Rzeczpospolita" powołując się na eksperta pisze, że jednocześnie GM robi wszystko, aby znaleźć nabywców na marki, których zamierza się pozbyć: Saaba, Hummera, Saturna i Opla. Znalezienie odpowiednich ofert miałoby przekonać sąd upadłościowy, że GM zrobił wszystko, aby jego bankructwo trwało możliwie jak najkrócej. Upadłość umożliwi otrzymanie kolejnego pakietu pomocowego od rządu USA, poza wypłaconymi już 15,4 mld USD.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GM: przed upadkiem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!