Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, bazując na danych analitycznej firmy JATO Dynamics wskazuje na coraz ostrzejsza walkę o prymat na europejskim rynku motoryzacyjnym.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych marek w Europie, zarówno w lutym jak i od początku roku wygląda identycznie: - Volkswagen: luty - 110 436 szt. (-0,4%), styczeń-luty - 232 950 szt. (+7,7%),/ Renault: odpowiednio - 91 698 (+28,8%),/ 189 902 (+43,1%),/ Ford: 83 431 (+1,8%), 178 456 (+3,9%),/ Peugeot: 79 268 (+19,2%),160 565 (+20%)/ Fiat: 73 133 (+4,3%),154 037 (+13,1%), / Citroen: 68 591 (+18,7%), 137 764 (+17%), / Opel/Vauxhall: 66 354 (-5,1%), 134 851 (-0,6%), / Toyota: 44 837 (-15,8%),102 788 (-0,4%), /Audi: 40 735 (-5,9%), 86 941 (-2,9%) /BMW: 36 516 (+7,5%), 74 336 (+3,7%).
Czołówka najpopularniejszych modeli w Europie od początku roku to: Volkswagen Golf (77 206, +5,4%), Ford Fiesta (71 696, +17,9%), Renault Clio (59 603, +71,7%), Volkswagen Polo (57 985, +51%), Fiat Punto (54 272, +52%), Peugeot 207 (50 232, -1,9%), Opel/Vauxhall Corsa (44 213, +10,6%), Fiat Panda (44 110, +14,4%), Renault Megane (41 565, +49,4%), Opel/Vauxhall Astra (40 228, +24,8%).