Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w Polsce. W 2018 r. zarejestrowano 64216 nowych aut marek Renault i Dacia - ponad 3 tys. więcej niż rok wcześniej. Udział grupy w rynku aut osobowych i dostawczych wzrósł o ok. 6 proc. do poziomu 10,7 proc.
- Pięć samochodów produkowanych przez koncern zajęło pozycje lidera w swoich segmentach.
- Renault Captur był najpopularniejszym crossoverem klasy B, Trafic - minibusem, a Master - samochodem dostawczym.
- Dacia Duster w dalszym ciągu jest najchętniej kupowanym SUV-em z segmentu C, a model Dokker uzyskał pierwszą pozycję w zestawieniu kombi-vanów.
W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano nieco powyżej 26 tys. aut osobowych Renault. Liderem sprzedaży był model Clio (8353 sprzedanych sztuk), drugie miejsce zajęło Renault Megane (5533 sztuk), a trzecie - linia Captur (3960 sztuk).
Pierwsza trójka odpowiadała za 70 proc. sprzedaży koncernu w tym segmencie. Wśród samochodów dostawczych Renault był liderem z udziałem w wysokości 15,7 proc., co oznacza wzrost o 26 proc w porównaniu z 2017 r.
Marka Dacia zajęła ósme miejsce pod względem wolumenu sprzedaży z niewielkim wzrostem udziału na polskim rynku. Najpopularniejszym modelem i liderem wśród SUV-ów pozostała Dacia Duster (9843 sztuk), druga pozycja powtórnie należała do modelu Sandero (6446 sztuk), a trzecia do Dokkera (3240 sztuk).
Dyrektor wykonawczy Renault w Polsce Tomasz Mróz zaznaczył, że celem na obecny rok jest utrzymanie pozycji marek grupy dzięki zeszłorocznym premierom samochodów i nadchodzącym prezentacjom siedmiu kolejnych modeli w 2019 r.
Na początku roku ukazał się najnowszy Renault Kadjar. W marcu zostanie zaprezentowana piąta odsłona Renault Clio, która będzie dostępna na jesieni. Poza nimi koncern planuje po trzy premiery samochodów dostawczych i osobowych w drugiej połowie roku.
Firma wskazała też na swoje ostatnie kroki w kierunku rozwoju marki Alpine w Polsce. 3 stycznia 2019 r. został otwarty salon Alpine Centre w Katowicach. Wśród dostępnych modeli znajdują się A110 Pure i Legende. Salon zrealizował już 20 z 30 otrzymanych dotychczas zamówień na auta.
Odpowiedzialny za prowadzenie marki Alpine w Polsce zastępca dyrektora Renault terytorium wschodniego ds. efektywności i rozwoju nowych projektów Andrzej Gemra zaznaczył, że produkcja modeli Alpine ruszyła w 2018 r., a zamówienia zbierane były jeszcze 2 lata wcześniej. Fabryka docelowo ma osiągnąć moce produkcyjne 5 tys. samochodów rocznie na globalny rynek.