Japoński koncern motoryzacyjny wzywa do serwisów w Stanach Zjednoczonych około 232 tys. egzemplarzy samochodów Accord i Insight w wersji hybrydowej. Wykryto w nich nieprawidłowości w działaniu oprogramowania do obsługi wyświetlania obrazu z tylnej kamery.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Firma poinformowała, że poza Stanami Zjednoczonymi akcją serwisową objętych zostanie ponad 6 tys. pojazdów w Niemczech, 14 tys. w Kanadzie i prawie 3 tys. w Korei Południowej.
Oprogramowanie będzie naprawione na koszt producenta - zapewniono.
Honda tłumaczy, że problem pojawiał się w sytuacji, w której kierowca włączał wsteczny bieg - wtedy dochodziło do nieprawidłowego wyświetlania obrazu. Mogło to prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Dodatkowo występowanie tego błędu jest pogwałceniem amerykańskich wymogów bezpieczeństwa - tłumaczy agencja Kyodo.