Do 2021 roku Honda przestanie oferować w Europie samochody z silnikami Diesla. Zastąpią je hybrydy oraz modele elektryczne. Obecny Civic będzie ostatnim modelem z silnikiem wysokoprężnym - podał w środę Automotive News Europe.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Nowa Honda CR-V będzie pierwszym modelem przeznaczonym na masowy rynek, gdzie zabraknie opcji z napędem dieslowym. W marcu 2019 r. do edycji z silnikiem benzynowym dołączy także wersja hybrydowa. Przedsiębiorstwo przewiduje, że hybrydy będą odpowiadać za połowę sprzedaży rocznej tego modelu w Europie, obliczonej na 60 tys. egzemplarzy. W 2020 r. nowe edycje linii HR-V i Jazz wyposażone zostaną w opcje wykorzystujące technologię hybrydową Intelligent Multi-Mode Drive - informuje AN.
Civic ma oferować hybrydę oraz hybrydę typu plug-in. Druga wersja nie jest na razie potwierdzona na wszystkich rynkach europejskich.
Firma planuje, by do 2025 roku dwie trzecie sprzedawanych na europejskich rynkach egzemplarzy było zelektryfikowanych. W 2019 roku ma się odbyć premiera pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Hondy, bazującego na koncepcie Urban EV pokazanym w 2017 r. w Genewie.
Jak twierdzi Automotive News, Honda reaguje w ten sposób na spadającą sprzedaż pojazdów z silnikami Diesla. Podobnie robią inne koncerny. Toyota i Volvo potwierdziły, że nie będą już rozwijać tej technologii.