Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai poinformował w środę, że podpisał porozumienie z Audi, na mocy którego firmy będą wspólnie pracować nad rozwojem technologii ogniw paliwowych. Nie ujawniono jak długo umowa ma obowiązywać.
Zdaniem szefa rozwoju Audi Petera Mertensa współpraca pozwoli jej sygnatariuszom osiągnąć przełom w ogniwach paliwowych. Audi jest podmiotem odpowiedzialnym w grupie VW za rozwój tej technologii.
W ubiegłym roku oddział Hyundaia ds. produkcji części uruchomił w Korei Południowej system wytwarzania podstawowych elementów potrzebnych do samochodów wodorowych. Dzięki temu roczne zdolności produkcyjne wzrosły do 3 tys. pełnych modułów napędowych.
Składają się na nie m.in. stosy ogniw paliwowych, silniki elektryczne czy jednostki dostarczające paliwo wodorowe. W przyszłości zdolności produkcyjne mają być zwiększone do dziesiątek tysięcy modułów.
Hyundai liczy, że współpraca z Audi pomoże zwiększyć zapotrzebowanie rynku na samochody wodorowe, oraz wpłynie na zmniejszenie kosztów produkcji tych pojazdów.
Południowokoreański koncern rozpoczął masową produkcję samochodu wodorowego ix35 Fuel Cell w 2013 roku. Na podobny krok zdecydowała się również Toyota z modelem Mirai. Jednak wysokie ceny tych samochodów, oraz braki w infrastrukturze do tankowania wodorem powodują, że cieszą się one małym zainteresowaniem ze strony klientów.
Rząd Korei Południowej planuje w niedalekim czasie zwiększyć liczbę stacji tankowania wodorem, aby dzięki temu pomóc w popularyzacji samochodów z ogniwami paliwowymi.