PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hyundai rozpoczął sprzedaż SUV-a Kona w Indiach

Autor: PAP/JS
09-07-2019 16:22
Hyundai rozpoczął sprzedaż SUV-a Kona w Indiach

Według informacji producenta w pełni naładowana bateria pozwoli SUV-owi Kona na pokonanie 452 km

(fot. mat. pras.)

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai rozpoczął sprzedaż SUV-a Kona w Indiach. To pierwszy na tym rynku w pełni elektryczny pojazd o dużym zasięgu, mający zmienić ich postrzeganie przez potencjalnych nabywców - podała agencja Bloomberga.

  • Agencja wskazuje, że Indie, gdzie w 2018 r. sprzedano 3,4 mln nowych samochodów, były ostatnim dużym rynkiem bez w pełni elektrycznych pojazdów dostępnych w masowej sprzedaży. 
  • Obecnie samochody elektryczne stanowią zaledwie 0,06 proc. indyjskiego rynku (w porównaniu do 39 proc. w Norwegii).
  • Lider miejscowego rynku samochodów osobowych, Maruti Suzuki India, nie planuje przed 2020 r. rozszerzać oferty o opcję zelektryfikowaną, wskazując na zaporowe koszty dla potencjalnych nabywców.
Według informacji producenta w pełni naładowana bateria pozwoli SUV-owi Kona na pokonanie 452 km. Godzina ładowania ma przy tym przywracać 80 proc. energii pojazdu. Hyundai współpracuje przy rozwoju infrastruktury niezbędnej do obsługi samochodów elektrycznych na stacjach paliw z firmą Indian Oil. Południowokoreański koncern zapowiedział ponadto, że pomoże nabywcom pojazdów zakładaniu prywatnych punktów ładowania. Minimalna cena SUV-a to 2,5 mln rupii (36 tys. USD).

"Rozumiem, że popyt na pojazdy z tego segmentu (tj. na baterie - red. ) może być obecnie niewielki", powiedział Bloombergowi szef indyjskiego oddziału Hyundaia Seon Seob Kim. Menedżer wyjaśnił, że koncern "stara się zmienić nastawienie mieszkańców Indii i wytworzyć w nich przekonanie o potencjale samochodów elektrycznych".

Agencja wskazuje, że Indie, gdzie w 2018 r. sprzedano 3,4 mln nowych samochodów, były ostatnim dużym rynkiem bez w pełni elektrycznych pojazdów dostępnych w masowej sprzedaży. Jedynymi producentami aut na baterie (o małym zasięgu lub przeznaczonych wyłącznie dla klientów rządowych) w trzeciej co do wielkości gospodarce Azji były dotychczas spółki Tata Motors oraz Mahindra & Mahindra. Jeszcze w tym roku własny model tego typu zamierza jednak wprowadzić należąca do chińskiego koncernu SAIC marka MG Motor. Lider miejscowego rynku samochodów osobowych, Maruti Suzuki India, nie planuje natomiast przed 2020 r. rozszerzać oferty o opcję zelektryfikowaną, wskazując na zaporowe koszty dla potencjalnych nabywców.

Obecnie samochody elektryczne stanowią zaledwie 0,06 proc. indyjskiego rynku (w porównaniu do 39 proc. w Norwegii). Mimo to w czerwcu rząd Narendry Modiego podał, że osiągnięcie przez napędy elektryczne penetracji rynku na poziomie 30 proc. wśród samochodów prywatnych i 70 proc. wśród taksówek (oraz zbliżonych wyników dla ciężarówek, autokarów i motocykli) do 2030 r. pozwoliłoby Indiom na zaoszczędzenie 474 mln ton ekwiwalentu ropy. BNEF przewiduje jednak, że do tego czasu udział pojazdów zelektryfikowanych prawdopodobnie nie przekroczy 7 proc. sprzedaży.

Choć rząd Modiego omawiał możliwość stopniowego odejścia od samochodów spalinowych w ramach szerokiej transformacji w stronę czystszej energii, a ich producenci domagają się od władz jasnych wytycznych w kwestii elektryfikacji, Indie nie wyznaczyły jeszcze oficjalnego terminu zakazu sprzedaży pojazdów na benzynę i olej napędowy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • voldi 2019-07-10 12:25:27
    Koreańczycy robią teraz całkiem, fajne auta jak widać jest na nie spory popyt. Nawet ssang ruszył ładnie z produkcją jak i innowacjami w swoich autach. I to wszystko nie za miliony jak to u niemców bywa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 844 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

285 909 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.