Koncern Intel i podległe mu Mobileye ogłosiły nowe partnerstwa z Volkswagenem i Valeo. Mają one dotyczyć rozwiązań dla samochodów autonomicznych. Firmy chcą wprowadzać technologie wspomagające przed nadejściem ery pełnej autonomii - podał serwis Automotive News.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
System Road Experience Management (REM) oparty na zbieranych przez społeczność użytkowników mapach i obrazach dróg w wysokiej rozdzielczości zintegrowany zostanie z tworzonym wspólnie z Volkswagenem systemem wspomagającym jazdę pośrodku pasa ruchu niezależnie od widoczności oznaczeń na jezdni.
W osobnym komunikacie Intel i Mobileye oświadczyły, że francuski dostawca części samochodowych Valeo włączy opracowane przez firmy zasady jazdy Responsibility-Sensitive Safety (RSS) do swoich systemów asystenckich.
Polityka jazdy RSS przekształca zasady bezpiecznego zachowania na drodze w matematyczne formuły, wyznaczające granice operacyjne dla systemów autonomicznej jazdy. Intel jest jednak zdania, że już teraz RSS może zapobiegać wypadkom, pomagając kierowcy mającemu pełną kontrolę nad pojazdem. System mógłby przykładowo informować, że jedziemy zbyt blisko innego samochodu lub za szybko zbliżamy się do nadchodzącego zakrętu.
Zdaniem Automotive News obecnie brakuje ujednoliconych wytycznych dla jazdy autonomicznej, ale zasady RSS zauważa coraz więcej przedsiębiorców. Przed Valeo wykorzystanie tej polityki jazdy we własnym systemie autonomii 4. poziomu ogłosiła latem 2018 r. chińska firma Baidu.
Intel i Mobileye ogłosiły także, że ich system autonomii 4. poziomu zostanie wykorzystany w transporcie publicznym w Pekinie. W 2022 r. firma Beijing Public Transport wyprowadzi na drogi pierwsze pojazdy wykorzystujące do samodzielnej jazdy połączony obraz z kamer, radarów i czujników lidar.
W listopadzie 2018 r. Volkswagen i Mobileye zapowiedziały utworzenie w Izraelu usługi przewozowej wykorzystującej autonomiczne pojazdy, która ma rozpocząć funkcjonowanie w 2022 r. - przypomniał serwis Automotive News. Testy systemu mają się zacząć jeszcze w pierwszej połowie 2019 r. (PAP)