Dla 80 proc. Polaków salon samochodowy jest głównym miejscem zakupu nowego pojazdu, natomiast już 31 proc. konsumentów rozważa zakup nowego auta w sieci. Jedna czwarta ankietowanych wskazuje na długi czas oczekiwania na zamówiony samochód jako czynnik niezadowolenia z procesu zakupowego. Jedynie 0,4 proc. respondentów planuje przy najbliższej okazji kupić model elektryczny, za to 11 proc. skusi się na hybrydę.
- Tradycyjny salon samochodowy niezmiennie pozostaje preferowanym miejscem do zakupu nowego auta dla 80 proc. respondentów.
- 11 proc. klientów zamierza kupić samochód w tzw. centrum doświadczeń, czyli przestrzeni stanowiącej połączenie salonu z kawiarnią lub miejscem wydarzeń.
- Tylko 6 proc. kierowców planuje kupić pojazd w internecie, a tylko 3 proc. w centrum handlowym - to podstawowe wnioski płynące z badania Automotive Survey zrealizowanego w 2019 r. przez firmę doradczą EY.