Jest lekarstwo na kryzys w fabrykach aut. Trzeba na nie jednak poczekać

Jest lekarstwo na kryzys w fabrykach aut. Trzeba na nie jednak poczekać
Skracanie łańcuchów dostaw może oznaczać koniec globalizacji, jaką stworzono w drugiej dekadzie bieżącego stulecia... Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 07-01-2022 06:02

Problem półprzewodników zostanie rozwiązany globalnie poprzez nową konstrukcję samochodu z zastosowaniem zaawansowanych procesorów (zamiast ponad setki mikroczipów obecnie) oraz nowe moce produkcyjne dla tych procesorów - mówi Janusz Soboń, prezes Kirchhoff Polska, który uważa, że to perspektywa roku 2025. Jego zdaniem przedłużające się także w 2022 roku problemy z półprzewodnikami i cenami surowców spowodują, że aut będzie mniej i staną się droższe.

  • Obecne opłaty za emisję CO2 nie uwzględniają rzeczywistych emisji w czasie  używania samochodów. Regulator powinien opracować i wdrożyć jak najszybciej standard określania emisji dla samochodu w jego cyklu życia, tzw. life cycle assessment (LCA).
  • Skracanie łańcuchów dostaw może oznaczać koniec globalizacji, jaką stworzono w drugiej dekadzie bieżącego stulecia.
  • Niższe wolumeny sprzedaży nie muszą być zabójcze dla producentów samochodów i dostawców, ale podniesienie marży spowoduje wzrost cen aut, zwłaszcza spalinowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Jest lekarstwo na kryzys w fabrykach aut. Trzeba na nie jednak poczekać

  • robert 2022-01-07 09:57:42
    Obwy trochę na wyrost. Na pewno niektórzy producenci będą zmniejszali liczbę produkowanych samochodów i za tym pójdzie wzrost cen, ale np. taka toyota pokazała, że świetnie sobie radzi nawet w tak dużym kryzysie braku półprzewodników, oni je jednak mieli.
  • Młokos 2022-01-07 09:24:31
    "..nową konstrukcję z procesorem zamiast setki mikrochipów..." Ot i zagadka rozwiązana: wiadomo czemu Tesla nie ma problemów z dostawami. Zamiast mieć osobny układzik do każdego przełącznika, ma jedno centrum zarządzania autem. Przy okazji, aktualizacją przez internet może to auto ulepszać. Reszta świata jest 5 lat do tyłu. A tak miała Tesla upaść... ojojoj... ;-)
    • Maniek 2022-01-07 11:09:43
      A jeżeli nie zapłacisz aktualizacji to masz po kolei wyłączane funkcje w samochodzie, na koniec funkcję hamowania...
      • Młokos 2022-01-07 14:14:18
        Ale w Tesli aktualizacje są gratis... To w VW, BMW, Mercu i innych się płaci za aktualizację nawet map...
    • Zeghar 2022-01-07 15:36:25
      Odpowiedź na pytanie dlaczego Tesla nie ma problemów jest prosta i nie jest to zastosowanie procesorów zastępujących kupkę chipów. Po prostu widząc nadchodzące problemy sprawdzili, których nieużywanych do tej pory mikrochipów jest sporo na rynku, sprawdzili czy da się je zastosować u nich i odpowiednio do nich dostosowali oprogramowanie. Zdolność przewidywania i adaptacji, a nie żadne zaawansowane rozwiązania.
  • pawel̥ 2022-01-07 09:14:38
    DLACZEGO nie energia wodorowa pobierana ze środowiska i powracająca do środowiska?!
    • Skąd was biorą? 2022-01-07 10:38:36
      Nie ma energii wodorowej ignorancie. Gdzie znajdują się złoża wodoru? Tylko w gwiazdach. Wodór, to tylko rodzaj akumulatora. Trzeba włożyć energię, aby go wyprodukować, i można ją odzyskać utleniając w ogniwie lub silniku spalinowym. Bilans energetyczny bardzo mizerny.
      • Miki 2022-01-11 21:56:16
        Wodór oczywiście z zielonej energii czyli z fotowoltaiki i wiatraków. Podsumowując nie trzeba sięgać gwiazd :-)
  • Czesław 2022-01-07 08:45:31
    Ciekawe, gdzie to będą produkować? W Europie są tylko specjaliści od marksizmu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.127.73
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!