Już za trzy lata UE chce być drugim globalnym producentem baterii samochodowych

Już za trzy lata UE chce być drugim globalnym producentem baterii samochodowych
Unia Europejska w 2025 roku będzie drugim na świecie producentem baterii i akumulatorów. Shutterstock

W 2021 roku w państwach Unii Europejskiej wyprodukowano ponad 12 milionów samochodów osobowych. Zakłócenie globalnego łańcucha dostaw doprowadziło do sytuacji, w której wiele zakładów czasowo musiało wstrzymać działalność. W skali gospodarki unijnej przemysł motoryzacyjny stanowił o 7 procentach  PKB i tworzył ponad 6,6 miliona miejsc pracy.

Zaburzenia globalnego łańcucha dostaw spowodowane pandemią, wojną w Ukrainie, a także unijne embargo nałożone na rosyjskie surowce oraz gwałtowne wzrosty cen ropy naftowej i gazu ziemnego powinno dopingować kraje członkowskie do jeszcze bardziej intensywnych działań na rzecz wdrożenia założeń polityki klimatycznej w ramach strategii Fit for 55.

Plan Fit for 55 zakłada spadek emisyjności nowych aut i przyspieszenie zeroemisyjnej transformacji w transporcie. W unijnym portfelu producentów samochodów osobowych emisyjność powinna spaść o 37,5 procent do 2030 roku w porównaniu z 2021 rokiem, natomiast w kategorii vanów o 31 procent. 

- Do 2035 roku planujemy wycofanie z produkcji w państwach unijnych samochodów z napędem spalinowym. Teraz realizowanych jest ponad 110 projektów o łącznej wartości przekraczającej 127 miliardów euro dedykowanych wyłącznie ogniwom samochodowym oraz  nowoczesnym akumulatorom. Do 2025 roku chcemy jako Unia Europejska  być drugim globalnym światowym dostawcą baterii i akumulatorów. Ponad to musimy zapewnić producentom dostęp do półprzewodników i surowców krytycznych i nad takimi rozwiązaniami pracujemy. Zostanie stworzony specjalny mechanizm finansowy, który kwotą 43 miliardów euro wesprze inwestycje w nowe technologie i produkcję  dedykowaną dla przemysłu motoryzacyjnego - powiedział w przesłaniu skierowanym do uczestników panelu "Motoryzacja" na XIV Europejskim Kongresie Gospodarczym wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Maros Sefcovic.

Czytaj także: Motoryzacja może pozwolić Europie zrezygnować z rosyjskiej ropy

Komisja Europejska właśnie zleciła prace nad przygotowaniem cyfrowej mapy mającej kierowcom ułatwić lokalizowanie dostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.

 

 

 

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Już za trzy lata UE chce być drugim globalnym producentem baterii samochodowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!