PARTNERZY PORTALU

Każda Toyota będzie hybrydą... w Polsce też

Każda Toyota będzie hybrydą... w Polsce też
foto: wnp.pl (AG)

Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland, gość Europejskiego Kongresu Gospodarczego w rozmowie z wnp.pl na temat przyszłości marki w Polsce, wychodzenia z tarapatów i przewadze intuicji nad "twardymi" parametrami, wskaźnikami i statystykami. Jest pierwszym niejapońskim prezydentem Toyoty w Polsce od czasu gdy firma zaczęła robić u nas interesy.

wnp.pl: Ludzie zwracają się do Pana per Panie Prezydencie?

Jacek Pawlak: Nie, to tylko taka kwestia tytularna. Mam przyjemność zarządzać sprzedażą i obsługą Toyoty i Lexusa w Polsce i akurat w naszej firmie tak to się nazywa. W innych przedsiębiorstwach nazwy są inne ale to bez znaczenia.

wnp.pl: Pełni Pan funkcję od kilku miesięcy. Wcześniej zarządzał Pan międzynarodowymi projektami firmy rezydując w Brukseli. Jak tam przeprowadzka?

J.P.: Jeszcze nie udało się tego załatwić do końca. Moja rodzina została w Belgii, bo jeszcze "kończymy szkołę". Mamy przed sobą egzaminy ale za półtora miesiąca będziemy razem w Polsce.

wnp.pl: Miniony rok był dla Toyoty bardzo ciężki. Kto jak kto ale Pan wie o tym najlepiej. Kataklizm w Japonii, problemy z dostawami. W Polsce osunięcie z czołówki, kryzys sprzedaży, trzykrotnie niższe wyniki niż rok wcześniej - wydano zaledwie ok. 13 tysięcy aut. Jak rozumiem zadanie do wykonania jest konkretnie sprecyzowane?

J.P.: Mamy rzeczywiście dużo pracy choć sporo też już zrobiliśmy w ciągu ostatnich miesięcy. Mamy pierwsze sukcesy. Za pierwsze cztery miesiące jesteśmy na drugim miejscu. Udało się szybko wprowadzić pewne zmiany. Teraz mamy przed sobą kilka ciekawych premier, które zmienią w ogóle wizerunek Toyoty. Wracamy do idei firmy emocjonalnej, produkującej samochody z pasją. Za chwilę wprowadzimy na rynek świetne sportowe auto GT 86. Przez lata, wszyscy miłośnicy Celiki, MR2, Supry długo czekali na taki model. To samochód zbudowany od podstaw, a więc nie na żadnej istniejącej platformie ale od początku wymyślone jako auto sportowe. Specyficzne zawieszenie, nisko i centralnie umieszczony silnik boxer. Środek ciężkości poniżej Porsche Cayman. A co najważniejsze będzie to samochód stosunkowo dostępny jak na swój standard i segment, bo cena będzie podobna do pojazdów SUV czyli ok. 130 tys. zł.

wnp.pl.: Zresztą można zauważyć tendencję handlową firmy, zgodnie z którą modele Toyoty powinny stać się bardziej dostępne.

J.P.: Owszem i z tego też penie wynika osiągnięta druga pozycja w sprzedaży. I tu chciałbym zwrócić uwagę na ważne zjawiska. Przede wszystkim coraz więcej Polaków odróżnia cenę od kosztów posiadania i dla nich właśnie wprowadzamy Yarisa z napędem hybrydowym, który przy 100 tys.km pozwala zaoszczędzić ok. 20 tys. zł na samym paliwie. I pomimo, że cena na dzień dobry może być nieco wyższa po pewnym czasie okazuje się, że jest naprawdę tanio. I nie chodzi tylko o zużycie paliwa, bo należy pamiętać, że w hybrydach np. klocki hamulcowe zużywają się dwa razy wolniej bo hamowanie wiąże się z odzyskiwaniem energii, mniej jest awaryjnych elementów, nie ma pasków klinowych, sprzęgła, alternatora, rozrusznika w klasycznym rozumieniu. Bilans wykorzystania takiego auta może być bardzo pozytywny.

wnp.pl.: Chcecie przekonać Polaków do hybryd?

J.P.: Hybrydy kojarzyć się powinny z trwałością i komfortem. Są ciche, jeżdżą płynnie co z pewnością można docenić w ruchu miejskim. Ewidentnie przyszłość jest w hybrydach - takie rozwiązania będziemy mieli praktycznie we wszystkich modelach i one okażą się w przyszłości najtańsze.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Każda Toyota będzie hybrydą... w Polsce też

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!