PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KIA: władze powinny być "technologicznie neutralne"

Autor: PAP/rs
06-03-2019 20:23
KIA: władze powinny być "technologicznie neutralne"

Władze nie powinny ingerować w rynek, ponieważ to go zaburza i wprowadza zamęt - ocenił dyrektor operacyjny europejskiego oddziału KIA Emilio Herrera

Fot. Shutterstock.com

Władze nie powinny ingerować w rynek, ponieważ to go zaburza i wprowadza zamęt, a to nigdy nie jest dobre. Powinny być "technologicznie neutralne" - ocenił dyrektor operacyjny europejskiego oddziału koncernu KIA Emilio Herrera.

  • Rządy powinny być technologicznie neutralne, nie powinny nam wybierać konkretnych rozwiązań, tak jak to czasami ma miejsce z samochodami elektrycznymi - uważa Emilio Herrera.
  • Czym więcej władze ingerują, tym gorzej. Jednak to nie zmienia faktu, że należy zmierzać w kierunku elektryfikacji, ponieważ musimy chronić środowisko - powiedział.
  • W grudniu 2018 roku negocjatorzy PE i państw członkowskich Unii Europejskiej zawarli kompromis w sprawie nowych zaostrzonych celów emisji CO2 dla pojazdów.
Odniósł się tym samym do promocji samochodów elektrycznych przez niektórych polityków w Europie kosztem innych napędów.

"Rządy powinny być technologicznie neutralne, nie powinny nam wybierać konkretnych rozwiązań, tak jak to czasami ma miejsce z samochodami elektrycznymi. Czym więcej władze ingerują, tym gorzej. Jednak to nie zmienia faktu, że należy zmierzać w kierunku elektryfikacji, ponieważ musimy chronić środowisko" - podkreślił na marginesie salonu samochodowego w Genewie.

W grudniu 2018 roku negocjatorzy PE i państw członkowskich Unii Europejskiej zawarli kompromis w sprawie nowych zaostrzonych celów emisji CO2 dla pojazdów. Do 2030 roku nowe samochody osobowe w UE będą musiały ograniczyć emisję CO2 o 37,5 proc., a samochody dostawcze o 31 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

To podniesienie poprzeczki ustawionej przez Komisję Europejską, która w listopadzie 2017 roku zaproponowała, by średni cel emisji CO2 nowych samochodów osobowych i dostawczych był mniejszy o 30 proc. w 2030 roku w porównaniu z rokiem 2021. Bardziej restrykcyjne normy emisji dwutlenku węgla w pojazdach mają pomóc UE w wypełnianiu zobowiązania wynikającego z porozumienia paryskiego. Tego typu regulacje wywołały niepokój w przemyśle motoryzacyjnym.

"W ubiegłym roku myśleliśmy +jak sprzedamy tyle samochodów elektrycznych, aby zrównoważyć limity CO2?+ Braliśmy pod uwagę różne scenariusze, w tym plany awaryjne zakładające uruchamianie usług carsharingu w 10 różnych krajach z 500 samochodami w każdym. Tym samym moglibyśmy zarejestrować 5 tys. pojazdów elektrycznych. Dziś problem wygląda zupełnie inaczej. Jesteśmy pewni, że sprzedamy wystarczającą ilość takich samochodów w Europie, aby zmieścić się poniżej limitu 95 gramów. Zastanawiamy się tylko, ile pojazdów możemy wyprodukować, ile baterii otrzymać, ponieważ zapotrzebowanie przekracza nasze oczekiwania" - powiedział dyrektor operacyjny europejskiego oddziału firmy KIA.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.15.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

23 276 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

280 871 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.