PARTNERZY PORTALU

Kończą się materiały do produkcji baterii

Producenci motoryzacyjni wyrażają coraz większe obawy o zasoby materiałów niezbędnych do produkcji baterii do samochodów elektrycznych Fot. Shutterstock.com

Producenci motoryzacyjni i domy handlowe ze Stanów Zjednoczonych i Europy wyrażają coraz większe obawy o przyszłe zasoby materiałów niezbędnych do rosnącej produkcji baterii do samochodów elektrycznych - podał serwis Automotive News.

  • Jak zauważył dyrektor generalny Clean TeQ Sam Riggall, ponad kilkanaście grup wyraziło już zainteresowanie nabyciem 50 proc. udziałów w australijskim projekcie Sunrise nikiel-kobalt-skand.
  • Wśród nich znalazły się firmy z regionów, które do niedawna nie przejawiały zapału do współpracy w obszarze dostaw surowców.
  • W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sytuacja zmieniła się dość dramatycznie - podkreślił Riggall.

Niemiecki koncern motoryzacyjny Grupa Volkswagen zamierza kupić ogniwa bateryjne za 50 mld euro. Jako partnerów strategicznych określił szwedzkie Northvolt, chińskie CATL oraz koreańskie SKI, LG Chem oraz Samsung SDI. Rządy Niemiec i Francji zadeklarowały natomiast finansowanie i polityczne wsparcie dla wysiłków na rzecz pobudzenia europejskiego przemysłu produkcji baterii.

Według danych agencji Bloomberga w USA liczba pojazdów napędzanych akumulatorami elektrycznymi dostępnych w sprzedaży podwoi się do końca 2021 r.

Clean TeQ w zeszłym miesiącu wyznaczył Macquarie Group do przeprowadzenia procesu znalezienia partnera do projektu Sunrise. Ostatecznych ofert na udział w projekcie australijski koncern będzie poszukiwać do końca września i dążyć do zakończenia sprzedaży przed końcem roku.

Przewiduje się, że do 2025 r. zmniejszy się kontrola Chin nad rynkiem produkcji ogniw litowo-jonowych dla akumulatorów, ponieważ nowe moce produkcyjne powstaną w pobliżu największego popytu - w USA i Europie - wynika z majowego raportu należącej do Bloomberga organizacji New Energy Finance (BNEF). Analitycy BNEF przewidują również, że wkrótce rynek może napotkać niedobór siarczanu niklu. Natomiast w 2025 r. zapotrzebowanie na kobalt może osiągnąć poziom globalnej podaży.

Skala planowanych w tym obszarze inwestycji oznacza, że zarówno producenci samochodów, jak i powiązane z nimi branże w Europie i Ameryce Północnej koncentrują się na sposobach zabezpieczenia przyszłych dostaw niklu o jakości pozwalającej na wykorzystanie go w bateriach samochodowych i zapewnienie wystarczającej ilości kobaltu po skurczeniu się rynku w latach 2021-2022 - wskazał Riggall.

Clean TeQ od 2022 r. chce rozpocząć komercyjną produkcję w ramach projektu Sunrise, z prognozowanym funkcjonowaniem kopalni przez ponad 40 lat.
×

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Kończą się materiały do produkcji baterii

  • rew 2019-07-11 10:24:44
    Różnica jest taka, że baterie można po zużyciu przetwarzać na nowe baterie, więc lit i inne metale raz wydobyte będą już dostępne na zawsze. A ropa naftowa raz spalona znika.
  • totol 2019-07-10 15:33:39
    No ale 1 mln polskich elektryków potrzebuje 1 mln baterii X 15000 US co daje 15 mld US na pierwszy rok produkcji. Hmm a może poszukać złoża litu w Polsce ???
  • Ropek 2019-07-10 11:57:08
    Ohh, już mój xlv w dieslu znowu będzie miał dobry napęd? Bo pewnie diesel wróci do łask :)
  • Grzegorz 2019-07-10 09:56:17
    samochody elektryczny to tylko przeniesienie miejsca powstawania zanieczyszczeń
  • Mariusz 2019-07-09 22:34:10
    Ino wodór :-)
    • Mateusz 2019-07-10 12:29:10
      Wodór to najlepsza droga. Toyota w swoim mirai pokazała, że jest to bezpieczny i zeroemisyjny transport. Może inni w końcu też to zauważą
      • Tomek 2019-07-11 16:24:23
        a skąd ten wodór? czyżby z pary wodnej i metanu?
      • Mateusz 2019-07-15 12:01:05
        Tomku, chociażby z elektrolizy wody. Sposób zawsze się znajdzie. Toyota nawet pracuje nad pozyskiwaniem wodoru z powietrza. Także wszystko przed nami :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!