PARTNERZY PORTALU

Kończą się materiały do produkcji baterii

Kończą się materiały do produkcji baterii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 09-07-2019 08:32

Producenci motoryzacyjni i domy handlowe ze Stanów Zjednoczonych i Europy wyrażają coraz większe obawy o przyszłe zasoby materiałów niezbędnych do rosnącej produkcji baterii do samochodów elektrycznych - podał serwis Automotive News.

  • Jak zauważył dyrektor generalny Clean TeQ Sam Riggall, ponad kilkanaście grup wyraziło już zainteresowanie nabyciem 50 proc. udziałów w australijskim projekcie Sunrise nikiel-kobalt-skand.
  • Wśród nich znalazły się firmy z regionów, które do niedawna nie przejawiały zapału do współpracy w obszarze dostaw surowców.
  • W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sytuacja zmieniła się dość dramatycznie - podkreślił Riggall.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Kończą się materiały do produkcji baterii

  • rew 2019-07-11 10:24:44
    Różnica jest taka, że baterie można po zużyciu przetwarzać na nowe baterie, więc lit i inne metale raz wydobyte będą już dostępne na zawsze. A ropa naftowa raz spalona znika.
    • X 2020-01-21 09:23:14
      Czyli sprawność przetwarzania 100%, gratuluję. O energii i zanieczyszczeniu przy jej produkcji też cicho
  • totol 2019-07-10 15:33:39
    No ale 1 mln polskich elektryków potrzebuje 1 mln baterii X 15000 US co daje 15 mld US na pierwszy rok produkcji. Hmm a może poszukać złoża litu w Polsce ???
  • Ropek 2019-07-10 11:57:08
    Ohh, już mój xlv w dieslu znowu będzie miał dobry napęd? Bo pewnie diesel wróci do łask :)
  • Grzegorz 2019-07-10 09:56:17
    samochody elektryczny to tylko przeniesienie miejsca powstawania zanieczyszczeń
  • Mariusz 2019-07-09 22:34:10
    Ino wodór :-)
    • Mateusz 2019-07-10 12:29:10
      Wodór to najlepsza droga. Toyota w swoim mirai pokazała, że jest to bezpieczny i zeroemisyjny transport. Może inni w końcu też to zauważą
      • Tomek 2019-07-11 16:24:23
        a skąd ten wodór? czyżby z pary wodnej i metanu?
      • Mateusz 2019-07-15 12:01:05
        Tomku, chociażby z elektrolizy wody. Sposób zawsze się znajdzie. Toyota nawet pracuje nad pozyskiwaniem wodoru z powietrza. Także wszystko przed nami :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.145.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!