PARTNERZY PORTALU

Koniec aut spalinowych? Bój o te silniki dopiero się zaczyna

Koniec aut spalinowych? Bój o te silniki dopiero się zaczyna
Praktycznie nie ma szans na to, żeby samochody już od 2035 roku były wyłącznie elektryczne. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 30-06-2022 20:00

Jeżeli motoryzacja przegra bój o silniki spalinowe, to samochody znowu staną się dobrem luksusowym. Na razie to nie jest oczywiste. Koncerny samochodowe są gotowe na to, aby nawet wcześniej niż w 2035 roku przesiąść się na auta elektryczne. Tylko, że produkcja aut to tylko jedna strona… Medalu? Nie. Prędzej kostki Rubika.

  • To jeszcze nie zakaz, a tylko „ogólne podejście”. Producenci aut uważają, że zostanie prawie tak, jak jest w obecnych zapisach.
  • Producenci aut są gotowi do pożegnania spalinowych, infrastruktura ma niewielkie szanse. Co z rynkiem? Auta EV nie potanieją.
  • To nie określone technologie są wrogiem, a emisja CO2, więc silniki spalinowe wciąż mają szanse, ale muszą ją udowodnić.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (17)

Do artykułu: Koniec aut spalinowych? Bój o te silniki dopiero się zaczyna

  • Damian2 2022-07-05 19:56:01
    ciekawe jak w tym wszystkim rozwinie się dalej wodór, po mirai japończycy zaczęli testować go nawet w sportowych modelach, może to jest kierunek
  • leshido 2022-07-02 18:13:53
    To co unijni biurokraci piszą ? To jedno a co robią? to drugie. Papier jest cierpliwy , za 5 lat nikt nie będzie chciał słyszeć o elektrykach.
  • Elektryk 2022-07-02 11:14:24
    Z moich obliczeń na szybko wynika, że aby zastąpić w całości paliwa kopalne (benzynę, olej napędowy i LPG) potrzeba będzie DODATKOWO w polskiej energetyce ok. 52 tys. MW mocy elektrycznej. W skali UE kilkanaście razy więcej. Ale te POyeby z UE o tym nie mają pojęcia...
  • Mark 2022-07-02 08:45:29
    Problem w tym że samochody elektryczne są większymi trucicielami niż diesle. Tak dowodzą Norwegowie a w Polsce to już nawet bez badań wiadomo.
  • Binio 2022-07-01 17:54:09
    Nie ma "czystej energii", bo nawet wiatraki zaciągają kilkuletni dług węglowy na ich budowę i tyleż na ich utylizację. Dobrze utrzymany turbo - diesel pozostawia mniejszy ślad węglowy niż "elektryk". Ale ciemnota wszystko kupi, byle w ładnym papierku propagandy. A kokosy wyciągną możni, bo za mniej produktu więcej kasy z krwawicy prostaczków wyciągną.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!