Koniec z wycinaniem filtrów DPF

Koniec z wycinaniem filtrów DPF
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 05-12-2018 08:35

Wszystkie nowo rejestrowane pojazdy, których specyfikacja homologacyjna przewidywała obowiązek wyposażenia w filtr DPF, będą musiały posiadać sprawny filtr – powiedział  wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. Resort chce znowelizować ustawę Prawo o ruchu drogowym.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
"Wszystkie nowo rejestrowane pojazdy, których specyfikacja homologacyjna przewidywała obowiązek wyposażenia w filtr DPF, będą musiały posiadać sprawny filtr DPF" - powiedział wiceminister Chodkiewicz.

"Dla pojazdów zarejestrowanych przed datą wejścia w życie nowych przepisów zostaną wprowadzone odpowiednie przepisy przejściowe na obowiązkowe dostosowanie się do nowych przepisów" - podał wiceminister.

Jak zaznaczył wiceminister, "należy zauważyć, że procedura sprawdzenia filtra cząstek stałych DPF będzie dotyczyć pojazdów fabrycznie wyposażonych w filtr DPF, spełniających normę Euro 5, Euro 6 oraz wyższą". Chodkiewicz przypomniał, że dopiero od normy Euro 5 był obowiązek montażu filtra DPF.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Koniec z wycinaniem filtrów DPF

  • Turbo-Elmar s.c. 2019-08-24 12:16:34
    I bardzo dobrze. Po co usuwać DPF skoro istnieje regeneracja DPF? Koszt dla samochodu osobowego to około 500-600zł więc nie stanowi to chyba wielkiego problemu i obciążenia portfela zwłaszcza, że nie robi się tego często. Turbo-Elmar s.c. ul. Polna 3 39-300 Mielec +48 609 141 806
  • Krzysztof 2018-12-05 21:46:54
    Wreszcie zrobią jakiś porządek z tymi autami
  • Bonaducci 2018-12-05 16:12:26
    Czyli starsze samochody uprzejmie wyposażone w filtr przy Euro 4 mogą być spokojne. W gruncie rzeczy to nie jest zła propozycja, właśnie samochody sprzed 2009 najbardziej cierpią na niewydajne i wadliwe konstrukcje DPF. Z czasem dopracowano to na tyle, że w samochodach poniżej 10 lat nie jest to tak duży problem. Brakuje jeszcze kwestii zużycia silnika. Samochody z dużym przebiegiem pomimo pełnej sprawności będą szybko zużywać filtry że względu na zużycie silnika. Dojdzie do sytuacji, gdy całkiem sprawny samochód będzie wymagał nieopłacalnego wkładu i ostatecznie trafi do utylizacji lub na wschód tylko ze względu na filtry. Czy jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne od dojeżdżania starszych samochodów dopóki techniczne są bezpieczne i niezawodne?
    • Kudłaty 2018-12-05 19:00:41
      To wszysto niewiele z ekologią ma wspólnego. chodzi jak zawsze tylko o kasę.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!