Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai w latach 2020-25 zainwestuje ponad 51,8 mld dol. (61,1 bln wonów) w nową strategię, w tym pojazdy elektryczne i wodorowe, autonomiczną jazdę, latające taksówki i usługi mobilności - podała agencja Reutera.
- Celem koncernu jest zelektryfikowanie do 2030 r. większości modeli przeznaczonych na kluczowe rynki, w tym europejski, amerykański, chiński i południowokoreański.
- Realizacja planu "Strategia 2025" ma pozwolić Hyundaiowi zostać jednym z trzech największych na świecie producentów pojazdów z napędem elektrycznym i wodorowym.
- Zgodnie z założeniami na następne pięć lat, koncern chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziome 560 tys. egzemplarzy elektrycznych i 110 tys. wodorowych.
Celem koncernu jest zelektryfikowanie do 2030 r. większości modeli przeznaczonych na kluczowe rynki, w tym europejski, amerykański, chiński i południowokoreański. Pojazdy oferowane na rynkach wschodzących takich jak Indie i Brazylia mają zostać zelektryfikowane do 2035 r. Należąca do południowokoreańskiego producenta marka Genesis wprowadzi na rynek pierwsze w pełni elektryczne modele w 2021 r. Hyundai ogłosił również, że poszerzona o modele elektryczne i SUV-y zostanie oferta sportowej marki koncernu N.