PARTNERZY PORTALU

Koreański koncern chce zostać nr 1 w napędach elektrycznych i wodorowych

Hyundai zainwestuje ponad 51,8 mld dolarów, głównie w napędy elektryczne i wodorowe Fot. Shutterstock.com

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai w latach 2020-25 zainwestuje ponad 51,8 mld dol. (61,1 bln wonów) w nową strategię, w tym pojazdy elektryczne i wodorowe, autonomiczną jazdę, latające taksówki i usługi mobilności - podała agencja Reutera.

  • Celem koncernu jest zelektryfikowanie do 2030 r. większości modeli przeznaczonych na kluczowe rynki, w tym europejski, amerykański, chiński i południowokoreański.
  • Realizacja planu "Strategia 2025" ma pozwolić Hyundaiowi zostać jednym z trzech największych na świecie producentów pojazdów z napędem elektrycznym i wodorowym.
  • Zgodnie z założeniami na następne pięć lat, koncern chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziome 560 tys. egzemplarzy elektrycznych i 110 tys. wodorowych.

    Celem koncernu jest zelektryfikowanie do 2030 r. większości modeli przeznaczonych na kluczowe rynki, w tym europejski, amerykański, chiński i południowokoreański. Pojazdy oferowane na rynkach wschodzących takich jak Indie i Brazylia mają zostać zelektryfikowane do 2035 r. Należąca do południowokoreańskiego producenta marka Genesis wprowadzi na rynek pierwsze w pełni elektryczne modele w 2021 r. Hyundai ogłosił również, że poszerzona o modele elektryczne i SUV-y zostanie oferta sportowej marki koncernu N.

Firma poinformowała, że nowa platforma modułowa dla pojazdów elektrycznych marki pozwoli zwiększyć wydajność i skalowalność rozwoju produktu. Pierwsze samochody na niej bazujące pojawią się na rynku w 2024 r.

Hyundai zapowiedział ponadto, że od 2025 r. będzie nie tylko producentem samochodów, ale także dostawcą usług i urządzeń z obszaru inteligentnej mobilności.

Spersonalizowane usługi i treści będą oferowane za pośrednictwem zintegrowanej platformy. W Stanach Zjednoczonych koncern będzie testować usługi zrobotyzowanych taksówek i autonomicznych pojazdów współdzielonych obsługujących technologię na co najmniej 4. poziomie autonomii jazdy. W Europie Hyundai na początku skupi się na podmiotach, które oferują produkty i usługi, natomiast w Azji i Australii będzie współpracować z lokalnymi dostawcami usług mobilności.

Oferta koncernu poszerzy się również m.in. o latające taksówki, które według wiceprezesa Hyundaia Euisuna Chunga mogłyby trafić na rynek wcześniej niż zaawansowane pojazdy autonomiczne.

Według koncernu "Strategia 2025" powinna zapewnić bardziej opłacalną działalność i wzrost udziału w światowym rynku, z 4 proc. w 2018 roku do wzrośnie do 5 proc. w 2025 r. Hyundai chce również zwiększyć marżę operacyjną - do 8 proc. w 2025 r. z 2,5 proc. w ubiegłym roku. Jak wynika z danych zebranych przez agencję Bloomberga, podobne marże osiągają jedni z największych producentów samochodów, w tym BMW (9,3 proc.) i Toyota Motor (8,2 proc.). Większość światowych koncernów motoryzacyjnych osiąga marżę na poziomie 2-6 proc.

Jak zauważył serwis Automotive News, transformacja będzie miała swoją cenę. Aby wdrożyć zmiany firma zamierza ograniczyć koszty o 23 mld dolarów (około 27,9 bln wonów) w ciągu najbliższych trzech lat. Hyundai podał, że planuje również do 2022 r. zmniejszyć koszty związane z surowcami o 34,5 bln wonów.

Według Automotive News, niemieccy producenci samochodów w ciągu najbliższych trzech lat zainwestują w pojazdy elektryczne 45 mld dolarów. Z danych serwisu Bloomberg News wynika, że koncerny motoryzacyjne planują ponadto w najbliższych latach zmniejszyć zatrudnienie o ponad 80 tys.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koreański koncern chce zostać nr 1 w napędach elektrycznych i wodorowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.200.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!