Mahle zmniejsza koszty silników elektrycznych

Mahle zmniejsza koszty silników elektrycznych
Nowy silnik Mahle może zmniejszyć koszty aut elektrycznych. Fot. materiały prasowe

Mahle zbliża się do wyeliminowania ze stosowanych w samochodach silników drogich i problematycznych magnesów stałych. Koszty elektrycznych aut spadną. Rosnące zapotrzebowanie na magnesy stałe ze strony motoryzacji napędza rynek trudno dostępnych metali ziem rzadkich. W najbliższej pięciolatce może się on podwoić.

  • Nowy silnik Mahle nie wymaga metali ziem rzadkich, przez co jego produkcja jest uciążliwa dla środowiska, a z drugiej strony – jest znacznie tańszy.  
  • Indukcyjne przekazanie mocy zmniejsza zużycie elementów silnika, a tym samym koszty obsługi i zwiększa jego trwałość.
  • Wartość rynku metali ziem rzadkich zwiększy się z 5,3 mld dolarów w tym roku do 9,6 mln euro w roku 2026.
Mahle poinformowało o skonstruowaniu silnika elektrycznego, który zamiast magnesów stałych będzie wykorzystywał elektromagnesy i przekazywał moc indukcyjnie, czyli bezdotykowo. Daje to podwójne korzyści – z jednej strony nie wymaga metali ziem rzadkich, z drugiej indukcyjne przekazanie mocy zmniejsza zużycie elementów silnika, a tym samym koszty obsługi i zwiększa jego trwałość.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Mahle zmniejsza koszty silników elektrycznych

  • Max 2021-07-31 05:32:22
    Silnik bez magnesów tylko elektromagnesy w postaci cewek ? Też mi nowość...
  • Maro 2021-05-18 11:12:37
    Skoro "Nowy silnik Mahle nie wymaga metali ziem rzadkich" to dlaczego "jego produkcja jest uciążliwa dla środowiska"? Według mnie to wykorzystywanie metali ziem rzadkich byłoby uciążliwe dla środowiska.
  • nanader 2021-05-17 08:52:39
    Niemcy mają talent do tych spraw
  • Antoni 2021-05-15 18:41:35
    Błagam o korektę!!!! Co za błędy. Głowa boli i oczy.
  • Anna 2021-05-15 18:23:04
    Poziom artykułu żenująco niski. Ciekawe czy autor przeczytał go choć raz przed publikacją. Może by wyłapał błędy i masło maślane....może...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.111.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!