25 proc. małych i średnich przedsiębiorców deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupi przynajmniej jeden samochód. Najpopularniejszą metodą finansowania zakupu firmowego auta będzie w przyszłym roku leasing (58 proc.), zaś kupno za gotówkę deklaruje 28 proc. firm.
- 58 proc. małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na plany zakupu firmowego pojazdu.
- Zdecydowana większość ankietowanych (80 proc.) zamierza nabyć nowe auto, a zaledwie co piąta wybierze używane.
- 44 proc. ankietowanych deklaruje zakup auta z przedziału 50-100 tys. zł, a 26 proc. zaakceptuje o 50 tys. więcej. 24 proc. ankietowanych zdecyduje się na auto kosztujące powyżej 200 tys. zł.
Pandemia nadal podcina sprzedaż aut
Skutki pandemii koronawirusa wciąż boleśnie odczuwa branża motoryzacyjna. Jak informuje IBRM Samar, w listopadzie 2020 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 12,0 proc. do 897 692 sztuk, co spowodowane było wprowadzeniem przez kilka europejskich rządów nowych środków mających na celu powstrzymanie drugiej fali pandemii COVID-19.