PARTNERZY PORTALU

Marka motoryzacyjna Morris może wrócić na rynek

W 1926 roku firma kontrolowała 42 proc. brytyjskiego rynku nowych samochodów (fot. pixabay.com)

W Wielkiej Brytanii trwają prace nad wskrzeszeniem marki motoryzacyjnej Morris. Historyczną nazwą miałyby być sygnowane elektryczne samochody dostawcze - podał w poniedziałek serwis Automotive News.

Ostatni pojazd Morrisa opuścił fabrykę przedsiębiorstwa British Leyland w 1984 roku. Sama marka istniała od 1919 roku kiedy założył ją William Morris.

W 1926 roku firma kontrolowała 42 proc. brytyjskiego rynku nowych samochodów. Jej jednym z kluczowych modeli był Morris Minor, tani pojazd kierowany do masowego odbiorcy. Do 1971 roku na całym świecie sprzedano ich 1,6 mln egzemplarzy.

W ubiegłym tygodniu chiński start-up Morris Commercial ogłosił współczesną wersję samochodu dostawczego Morris J-Type. Będzie wzorowany na oryginalnej wersji, produkowanej w latach 1948-1961, a za jego napęd odpowiadać będzie silnik elektryczny zasilany akumulatorami litowo-jonowymi.

Na razie nie podano gdzie samochód będzie produkowany. Założycielka Morris Commercial Qu Li zapowiedziała, że prototyp będzie zaprezentowany jeszcze tej jesieni. Wcześniej Li była dyrektorką MG Rover, które zbankrutowało w 2005 roku.

W dawnej fabryce Morrisa w Oxfordzie produkowane są obecnie samochody marki Mini, która należy do niemieckiego koncernu BMW.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marka motoryzacyjna Morris może wrócić na rynek

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.76.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!