PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Maserati zaliczyło poważny spadek, ratunkiem mają być nowe modele

Autor: PAP/rs
06-08-2019 20:45
Maserati zaliczyło poważny spadek, ratunkiem mają być nowe modele

Maserati w drugim kwartale 2019 r. odnotował 40-proc. spadek przychodów

Fot. Shutterstock.com

Włoski producent luksusowych pojazdów Maserati w drugim kwartale 2019 r. odnotował 40-proc. spadek przychodów oraz ujemny skorygowany zysk operacyjny - podał we wtorek serwis Automotive News. Ponowne osiągnięcie rentowności może nastąpić najwcześniej w 2020 r.

  • W okresie kwiecień-czerwiec 2019 r. przychody Maserati spadły do 343 mln euro (spadek o 40 proc. rok do roku).
  • (FCA), do którego należy włoska marka przewiduje, że Maserati może liczyć na ponowne osiągnięcie rentowności nie wcześniej niż w 2020 r.
  • Wówczas producent luksusowych samochodów zacznie wprowadzać na rynek pierwsze z 10 nowych i zmodernizowanych modeli, których premiery zaplanowano na lata 2020-2023.
W okresie kwiecień-czerwiec 2019 r. przychody Maserati spadły do 343 mln euro (spadek o 40 proc. rok do roku).

Koncern odnotował również stratę w wysokości 119 mln euro (ujemny skorygowany EBIT), na co wpłynęło m.in. ograniczenie produkcji czy zmniejszenie zapasów dealerów marki o 3 tys. pojazdów, które kosztowało firmę 60 mln euro.

Koncern motoryzacyjny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), do którego należy włoska marka przewiduje, że Maserati może liczyć na ponowne osiągnięcie rentowności nie wcześniej niż w 2020 r. Wówczas producent luksusowych samochodów zacznie wprowadzać na rynek pierwsze z 10 nowych i zmodernizowanych modeli, których premiery zaplanowano na lata 2020-2023.

Maserati w drugim kwartale 2019 r. zmniejszyło dostawy pojazdów do dealerów o 46 proc. do 4,2 tys. egzemplarzy. W tym okresie sprzedaż spadła o 17 proc. rok do roku do poziomu 7,2 tys. Dyrektor finansowy FCA Richard Palmer zapowiedział, że w drugiej połowie roku zapasy starzejącej się gamy modeli Maserati zostaną jeszcze bardziej zredukowane. Do końca roku firma chce je zmniejszyć do poziomu wystarczającego na dwa-dwa i pół miesiąca (w 2018 r. było to pięć miesięcy).

Z drugiej strony zmniejszenie sprzedaży Maserati rok do roku w drugim kwartale było jednocześnie poprawą wobec okresu styczeń-marzec 2019 r. i najmniejszym spadkiem w ciągu ostatnich 10 kwartałów - zauważył Automotive News.

W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż włoskiego producenta spadła o 41 proc. do 5,5 tys. egzemplarzy. W maju dyrektor generalny FCA Mike Manley zapowiedział, że choć w pierwszej połowie roku wyniki Maserati będą bardzo niskie, w drugiej koncern zaobserwować poprawę - podał wówczas kanadyjski serwis CBC. Po ogłoszeniu wyników za okres kwiecień-czerwiec Manley jednak określił poziom sprzedaży w tych miesiącach mianem "rozczarowującego" i zapowiedział, że trzeci kwartał również nie będzie dla marki łatwy.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

21 597 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.