PARTNERZY PORTALU

Mercedes-Benz rezygnuje z targów motoryzacyjnych w USA

Firma koncentruje się obecnie na cyfrowych i detalicznych sposobach interakcji z klientami. fot. mat. pras.

Niemiecki producent samochodów klasy premium Mercedes-Benz zamierza zrezygnować z udziału w przyszłorocznych targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku - podał serwis Automotive News. W ostatnich latach marka wycofała się już z wystaw w Detroit i Chicago.

  • Jak zauważył serwis, plan Mercedesa dot. wycofania się z nowojorskich targów wpisuje się w szersze działania firmy. Obecnie w kalendarzu niemieckiego producenta znajduje się tylko jedno amerykańskie wydarzenie tego rodzaju - targi motoryzacyjne w Los Angeles.
  • Jednak według Automotive News obecność Mercedesa na tej wystawie również może stać pod znakiem zapytania.
  • W ubiegłym tygodniu rzecznik Mercedesa poinformował, że jest jeszcze zbyt wcześnie, aby można było potwierdzić obecność niemieckiej marki na tym wydarzeniu. Los Angeles Auto Show zaplanowano na drugą połowę listopada 2020 r. Nowojorska impreza odbędzie się natomiast w kwietniu przyszłego roku.

Firma koncentruje się obecnie na cyfrowych i detalicznych sposobach interakcji z klientami. Producent chciałby wdrażać nowe produkty wykorzystując niekonwencjonalne metody marketingowe, co pomogłoby m.in. w angażowaniu nabywców - wskazała rzeczniczka.

Prezes New York International Auto Show Mark Scheinberg wyraził nadzieję, że nieobecność Mercedesa na targach będzie tymczasowa. "Nie wiemy, jakie są ich długoterminowe plany. Marki zmieniają swoje strategie marketingowe. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku ponownie się do nas odezwą" - zaznaczył.

W ubiegłym roku z udziału w wydarzeniu zrezygnowało już BMW, inny niemiecki producent samochodów klasy premium - mimo że Nowy Jork jest jednym z największych rynków pojazdów luksusowych w Stanach Zjednoczonych, jak zauważył serwis AN. Rzecznik koncernu tłumaczył, że decyzja ta była częścią "strategicznej zmiany polegającej na inwestowaniu w wydarzenia oparte o doświadczenia raczej niż w statyczne wystawy".

Podczas North American International Auto Show 2019 w Detroit zabrakło trzech dużych luksusowych marek z Niemiec: Mercedesa, BMW i Audi. Wystawę w Genewie pominęli w tym roku natomiast szwedzka marka Volvo i amerykański Ford.

Według Scheinberga rezygnacja z udziału w targach, które przyciągają ponad milion osób rocznie, jest "ciosem" dla dealerów Mercedesa. Jak podał serwis, 72 proc. uczestników targów, które odbyły się w 2019 r., wyraziło zainteresowanie zakupem pojazdu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Decyzje o opuszczeniu targów samochodowych są krótkowzroczne - ocenił wiceprezes firmy analitycznej AutoForecast Solutions Sam Fiorani. Jak zauważył, tego rodzaju wydarzenia są dla potencjalnych nabywców jedną z nielicznych okazji, by zobaczyć na żywo pojazdy, o których istnieniu niekoniecznie wiedzieli.

Główna analityk w IHS Markit Stephanie Brinley przyznała, że wystawy motoryzacyjne to świetny sposób na dotarcie do konsumentów, ale już nie jedyny. Koncerny motoryzacyjne część budżetu przewidzianego na wystawy samochodowe poświęcają na lokalne wydarzenia, podczas których potencjalni klienci mogą nie tylko obejrzeć najnowszy model z bliska, ale również osobiście sprawdzić, jak się go prowadzi.

AN wskazuje w tym kontekście na zorganizowaną przez BMW w 16 amerykańskich miastach imprezę Ultimate Driving Experience. Inną drogę obrał Mercedes, który zdecydował się na tymczasowe sklepy typu pop-up w luksusowych centrach handlowych. Według przedstawicieli marki dotychczas przyciągnęły one 250 tys. odwiedzających i pozwoliły lokalnym dealerom sprzedać 3 tys. pojazdów.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mercedes-Benz rezygnuje z targów motoryzacyjnych w USA

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!