Mercedes-Benz zaprezentował we wtorek w stolicy Szwecji swój pierwszy elektryczny samochód, który powstał pod marką EQ. Producent podaje, że zasięg bezemisyjnego EQC ma przekraczać 450 km na jednym ładowaniu akumulatora.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Jak podaje producent, według szacunkowych danych samochód ma zużywać energię na poziomie 22,2 kWh na 100 km. Pojazd wyposażono w dwa napędy elektryczne - montowane na przedniej i tylnej osi. Wspólnie generują moc 300 kW i maksymalny moment obrotowy 765 Nm - podaje niemiecka firma. Przedni napęd został zoptymalizowany, aby zapewniać efektywność podczas krótkich i średnich przejazdów. Tylny ma zapewniać dynamikę - tłumaczy Mercedes.
Mercedes poinformował, że EQC wyposażony jest w litowo-jonową baterię o pojemności 80 kWh i wadze 650 kg. Kierowca ma do wyboru pięć różnych programów jazdy - od ekonomicznego po sportowy. Według badania przeprowadzonego w ramach cyklu NEDC zasięg samochodu ma przekraczać 450 km. Taka odległość, zdaniem Mercedesa, jest możliwa dzięki zastosowaniu "wyrafinowanej strategii obsługi" zarządzania energią elektryczną w samochodzie.
EQC wyposażono w system multimedialny MBUX, który wyświetla m.in. dane dotyczące zużycia energii czy prognozowany zasięg. Może on być kontrolowany za pomocą polecań głosowych.
Samochód będzie produkowany od 2019 roku w fabryce Mercedesa w Bremie w północno-zachodniej części Niemiec.
Do 2022 roku Mercedes planuje wypuścić na rynek samochody elektryczne dla różnych segmentów. Z szacunków producenta wynika, że do 2025 r. 15-25 proc. sprzedawanych pojazdów będzie zelektryfikowanych. Poza zakładami w Bremie tego typu samochody mają powstawać w fabrykach w Hambach, Rastatt i Sindelfingen oraz Tuscaloosie w USA.
Jak podawała niedawno agencja Associated Press działania Mercedesa są elementem ofensywy produktowej na rynku samochodów elektrycznych, która uderzy w już osłabioną problemami wewnętrznymi Teslę. Poza tymi dwiema firmami istotną rolę na rynku chcą odgrywać także Volkswagen, Audi czy Tata.