Ministerstwo na poważnie bierze się za diesle w Polsce

Ministerstwo na poważnie bierze się za diesle w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Adam Sierak
  • Dodano: 11-02-2019 06:02

Stworzenie regulacji eliminujących najgorsze diesle z polskich dróg – taki cel na 2019 rok wyznaczył sobie Piotr Woźny, minister od smogu. W „Rządowej ławie” przyznał, że temat został mocno zaniedbany. Pełnomocnik premiera ds. programu „Czyste powietrze” w rozmowie z WNP.PL przedstawia konkretne rozwiązania, które stopniowo będą wprowadzane m.in. na stacjach kontroli pojazdów.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.


- Jeżeli wprowadzimy obowiązek przeprowadzenia określonego zestawu badań kontrolnych na stacjach kontroli pojazdów, jeżeli wprowadzimy obowiązek posiadania przez stacje kontroli pojazdów urządzeń służących do wykrywania poziomu emisyjności tych samochodów i jeżeli wprowadzimy obowiązek rejestracji audio-wideo przebiegu badania technicznego, to to nam pomoże uporać się z problemem wycinania filtrów cząstek stałych albo znacząco pomoże zredukować jego skalę – tłumaczy wiceminister przedsiębiorczości.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (25)

Do artykułu: Ministerstwo na poważnie bierze się za diesle w Polsce

  • WIESLAW 2019-02-17 18:44:48
    Żaden Rząd czy to PiS czy PO nic z tym nie zrobią, poza gadaniem w próżne Nadal głos wyborczy przecietnego rodaka jest ważniejszy niz nasze wspólne zdrowie Wystarczy jednoznacznie przyzwyczaić społeczenstwo do przestrzegania prawa, a urzedy do skutecznej egzekucji kar w przypadku łamania go Najwyższy czas skonczyć, głównie z niemieckim złomowiskiem na polskich drogach i akceptowaniem prymitywnego działania wielu cwaniakow, ale potencjalnych wyborców Wprowadźmy zakaz sprowadzania samochodów osobowych starszych niż 10 lat, a ropniaków starszych niz 5 lat, podobnie jak samochodow cieżarowych i autobusów do 5 lat Zakaz sprowadzania samochodów rozbitych i w częściach, poza uszkodzonymi powierzchownie, sprawnych technicznie Dlaczego rządzący nie szanują naszego, podatników życia i zdrowia, Czas by bardziej świadomi, zagrozili rządzącym czerwoną kartką, z taką siłą, by wiekszość pokonała tą głośną mniejszość byle jakości, aby tylko mieć
  • TIRY pod oknem. 2019-02-16 21:23:52
    Należałoby wprowadzić zakaz lokalizacji miejsc postojowych, parkingów, baz eksploatacyjnych dla samochodów ciężarowych, na terenie publicznym , prywatnym i na posesjach prywatnych - w gęsto zaludnionych dzielnicach dużych miast (np. powyżej 100 tys. mieszkańców) , a także zakazać wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nadnormatywnych na posesje.
  • Amar 2019-02-14 09:33:13
    Juz niech nie wymyślają... Mój rexton pierwszej generacji 2.7 Xdi. Przechodzi badania i będę nim jeździł tak długo jak będę miał ochotę. Niech odniosą płacę w Polsce to kupię coś nowszego.
  • Stefan 2019-02-13 15:56:02
    I bardzo dobrze, niech się biorą za te stare szroty. Ale ogólnie diesle są dobre, moja corolla XI spełnia obecne normy i nadal będę nią jeździł
  • Tomek 2019-02-11 20:08:57
    Taka ciekawostka - w Polsce jest ok. 22 mln aut osobowych, z czego ok. 30% to diesle. Zatem jest ich nieco ponad 7 mln. Ciężarówek i autobusów jest w sumie ok. 3300 tys. Samochód ciężarowy zużywa ok. 5-6 razy więcej paliwa od ciężarówki, zatem te 3300 tys. ciężarówek zużywa w przybliżeniu tyle ON, ile 15-18 mln samochodów osobowych. To od strony liczby aut, co jest dość mocno fałszywe, bowiem ciężarówki głównie jeżdżą, a diesle osobowe - poza służbowymi - stoją przez większą część dnia. Zatem te dysproporcje są jeszcze większe. Trzeba by mieć dane na temat zakupu paliw przez samochody osobowe i ciężarowe osobno - wtedy statystyka byłaby rzetelna. Generalnie w pierwszej kolejności powinno się najpierw powalczyć z transportem ciężarowym, bo to główny dostawca pyłów i zawiesin. Bo - co ciekawe - diesel wydala mniej CO2 od silnika benzynowego.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.168.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!