Modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych zapewni Volkswagenowi przewagę

Modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych zapewni Volkswagenowi przewagę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 13-12-2018 14:28

Volkswagen spodziewa się, że modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych MEB ma dać koncernowi przewagę nad konkurencją - podał serwis Automotive News.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Na platformie MEB do końca 2022 r. będzie bazować łącznie 27 modeli VW, Audi, Skody i Seata. W ramach jej pierwszej generacji firma zamierza wyprodukować 10 mln elektrycznych samochodów.
  • Według Volkswagena MEB zapewni lepszą skalowalność niż wykorzystywana obecnie w 80 proc. pojazdów z silnikami spalinowymi grupy modułowa platforma MQB.
  • VW podjął decyzję, zgodnie z którą pojazdy bazujące na MEB standardowo będą wyposażone w uniwersalny typ zasilania elektroniki i będą mieć wyłącznie dwa układy napędowe na tylną oś lub 4x4.

Kierownik projektu i szef linii modelowej MEB w VW Tino Fuhrmann podczas konferencji w Dreźnie wskazał wyższe koszty samochodów jako podstawowy problem elektromobilności. "Aby uzyskać atrakcyjną dla klienta cenę, w każdej części trzeba znaleźć koszty, które da się zoptymalizować" - stwierdził. Zauważył również, że efekt skali i nacisk na dostawców pozwolił koncernowi na obniżenie cen poniżej przewidywanego poziomu.

Elastyczność platformy dla pojazdów elektrycznych ma pozwolić na dalsze obniżenie kosztów. VW podjął decyzję, zgodnie z którą pojazdy bazujące na MEB standardowo będą wyposażone w uniwersalny typ zasilania elektroniki i będą mieć wyłącznie dwa układy napędowe na tylną oś lub 4x4. Według koncernu generowanie większej mocy w całym zakresie platformy ma przy tym wymagać jedynie niewielkich zmian. Możliwe ma być m.in. zainstalowanie większej baterii, dodanie kolejnego współczynnika redukcji do jednobiegowej transmisji na tylną oś oraz aktualizacja oprogramowania.

Fuhrmann zaznaczył, że opracowanie nowej technologii było możliwe dzięki wieloletniemu wykorzystywaniu platformy MQB i doskonaleniu tej technologii. "Wszystko, czego nauczyliśmy się dzięki MQB, wykorzystaliśmy w MEB, aby uzyskać możliwie najlepszą skalę" - podkreślił.

Jak podał serwis, działania VW były na tyle skuteczne, że firmie udało się wyposażyć rodzinę modeli ID w jeden typ stałego silnika synchronicznego (PSM) dla wszystkich pojazdów. Zwykle PSM są lżejsze i bardziej zwarte, ale wymagają wykorzystania drogich metali ziem rzadkich - podkreślił Automotive News.

Automotive News zauważył, że rywale mogą mieć problemy z dorównaniem skali i powszechności VW. Nie oznacza to, że MEB jest bardziej konkurencyjny kosztowo niż MQB w kategoriach bezwzględnych - zaznaczył serwis, tłumacząc, że wiele części do samochodów napędzanych silnikami spalinowymi zostało zoptymalizowanych na przestrzeni dziesięcioleci.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych zapewni Volkswagenowi przewagę

  • PiotrKA 2018-12-14 20:15:20
    Baterie razem z silnikami tylnimi będą dawały taki nacisk, że napęd na tył będzie lepszym rozwiązaniem niż przedni. Z ciekawości można dodać, że autobusy przegubowe miejskie (za wyjątkiem Ikarusów 280…) są napędzane przez ostatnią tylną czyli trzecią oś bo zaraz za nią jest wielki ciężki silnik i jakoś to jeździ. Ciężarówki też nie są przednionapędowe. Ogólnie 4x4 i 4 silniki to fajna sprawa tyle żeby za tym szedł jakiś konkretny zasięg.
  • Pawel 2018-12-14 09:49:02
    Możliwe, że tylnionapedowce będą mieć lepsza trakcje od przednio po przez optymalne rozmieszczenie ciężaru akumulatorów.
  • Łukasz 2018-12-14 00:05:06
    Dwaj komentujący bez pojęcia o systemach bezpieczeństwa w nowoczesnych autach z napędem na tył, panowie jak dorobicie się wkoncu czegoś więcej niż duży fiat zrozumiecie co mam na myśli
  • Piotr 2018-12-13 15:19:17
    Już widzę, jak w naszym klimacie, a Polski w szczególności, sprawdza się napęd na tylną oś. Kiedyś było pełno samochodów z napędem na tylną oś i zostały one zastąpione napędem na przednią. Samochód na tylną oś staje najczęściej w poprzek, jeśli ma ruszyć pod górkę i cała masa innych problemów
    • Czytelnik 2018-12-13 20:49:36
      O tym samym pomyślałem czytając ten artykuł... Może to taki celowy zamysł przez VW, aby auta napędzane w tradycyjne silniki dalej się sprzedawały ?
    • Marcin 2018-12-14 09:18:55
      Boś jest cienki bolek skoro nie potrafisz jeździć tylnym
    • polak 2018-12-14 19:49:40
      to ze jest wiele aut przednionapedowych to czysta ekonomia producentow . i to ze elektryki beda tylnonspedowe to tak samo ekonomos z poprawieniem trakcji . mozecie wiezyc lub nie ... koszt ptodukcji elekttyka jest owiele nizszy nisz spalinowca ale zato cena kupna sprawia o zawrot glowy 😁

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.209.138
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!