PARTNERZY PORTALU

Na koniec 2018 roku mieliśmy w Polsce jedynie 2,5 tys. aut elektrycznych

W załączniku do projektu Krajowego planu na rzecz energii i klimatu na lata 2021-2030 jest prognoza, że do 2030 r. po polskich drogach będzie poruszało się ok. 870 tys. pojazdów z napędem elektrycznym Fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: WNP.PL (Ireneusz Chojnacki)
  • Dodano: 23-01-2019 06:00

Plan rozwoju elektromobilności zakładał, że na koniec 2018 roku będzie w Polsce 14 tysięcy samochodów elektrycznych. Według tego planu w tym roku ma zostać zakupionych blisko 20 tys. nowych samochodów. Jednak na koniec zeszłego roku mieliśmy w Polsce jedynie 2,5 tys. aut elektrycznych. Widać więc wyraźnie, jak plany mijają się z rzeczywistością - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

  • Jeden z planowanych efektów realizacji Planu Rozwoju Elektromobilności w Polsce przyjętego przez rząd w 2017 to osiągnięcie w okresie 2021-2025 poziomu 1 mln pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce.
  • W załączniku do projektu Krajowego planu na rzecz energii i klimatu na lata 2021-2030 jest prognoza, że do 2030 r. po polskich drogach będzie poruszało się ok. 870 tys. pojazdów z napędem elektrycznym.
  • Zdaniem prezesa GreenWay Polska bez zwiększenia wsparcia zakupów aut elektrycznych nie będzie znacznego przyrostu liczby tych pojazdów; także Maciej Mazur z PSPA uważa, że dla rozwoju elektromobilności konieczne jest wprowadzenie szerszego katalogu zachęt do zakupu „elektryków”.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Na koniec 2018 roku mieliśmy w Polsce jedynie 2,5 tys. aut elektrycznych

  • Tomasz 2019-01-27 23:50:56
    POSIADAMY elektryczne auta, z najlepszą ceną w Polsce. Po co jest szukać mega firm i dealerów,którzy nabiją sobie tylko portfele, skoro w bardziej prosty sposób możemy je kupować w Polsce ( te same auta, już dawno jeżdżą w Czechach, Niemczech, Holandii), ale dwa razy drożej!!! Zapraszamy do naszej strony: www.elektryczne-pojazdy.pl
  • Zbyszek 2019-01-27 12:44:26
    Nie ma co się dziwić, że ludzie kupili tylko tyle elektryków, przy ich cenach i problemami z ładowaniem.... Ja to wolałem postawić na hybrydowego aurisa, auto nieskoemisyjne, więc lepsze niż czysty benzyniak. a do tego pali tylko 5 litrów na setkę i nie muszę martwić sie o ładowanie
  • A gu gu 2019-01-23 15:21:48
    A pisowska ciemnota dalej wierzy w bajeczki opowiadane przez Morawieckiego. Jak za Gierka .
    • PISowiec 2019-09-25 15:17:59
      @ a gu gu wszystko przez lemingi PO-KO, którzy dalej chcieliby żeby kopciuchami TDI jeździć i wwozić cysterny lewego paliwa oraz kraść VAT. Słychać wycie lemingów, bo prąd do elektryków będzie ciężko kraść i jak zarobią na ośmiorniczki jak VAT'u nie będzie jak kraść :(((
  • pic-to-gram 2019-01-23 11:39:55
    Prezes Gren Way ma powód do strachu, nabrał kredytów na budowę stacji ładowania, a tu nie ma pojazdów, które trzeba obsługiwać. Sprzęt będzie stał, a jak stoi to się nie zwróci za żadne skarby. To się nazywa "krzywe rozpoznanie rynku", a plajta bliziutko, dlatego trzeba sięgnąć po publiczne pieniążki, tak jak po Fundusze Emerytalne, okraść najsłabszych.
    • PiotrB 2019-01-24 07:50:20
      Dobrze byłoby aby zabierając głos na jakimś forum coś jednak wiedzieć w temacie na który się wypowiada. Projekt GW jest finansowany z środków UE, ważne jest tutaj kluczowe słowo - bezzwrotnych.
  • Realista 2019-01-23 11:22:18
    Naiwnością było sądzić, że przy tak niskich osiągach ludzie będą kupować auta elektryczne. Poza tym cena robi swoje. Nikt nie wyda góry pieniędzy na auto którym będzie jeździł tylko po mieście ;-(

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!