Niemcy nie chcą pożegnać spalinowych aut. "Zakaz jest błędny"

Niemcy nie chcą pożegnać spalinowych aut. "Zakaz jest błędny"
Potencjalny zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych w UE budzie wiele kontorwersji Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Hubert Bigdowski
  • Dodano: 21-06-2022 21:57

Niemcy nie zgodzą się na unijny zakaz sprzedaży samochodów spalinowych, który miałby wejść w życie od 2035 roku, podaje Reuters.

Jak podaje Reuters, powołując się na słowa niemieckiego ministra finansów Christiana Lindnera, niemiecki rząd nie zgodzi się na plany Unii Europejskiej dotyczące zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku. Przepisy te miały być częścią pakietu Fit for 55, czyli wspólnotowego programu dążącego do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku.

Lindner powiedział, że zakaz jest błędny, a niemiecki rząd "nie zgodzi się na to europejskie prawodawstwo".  

Niemcy to kolebka tradycyjnej motoryzacji z flagowymi koncernami Volkswagen, BMW czy Mercedes.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Niemcy nie chcą pożegnać spalinowych aut. "Zakaz jest błędny"

  • Krzysztof 2022-06-24 08:14:56
    Samochody z napędem elektrycznym w końcowym efekcie będą droższe ze względu na całościowy dłuższy łańcuch przemian energetycznych i sumie strat sprawności tym spowodowanych. DOWÓD NA POWYŻSZE TWIERDZENIE. Rozważmy sytuację najpierw samochodu z napędem z silnikiem wysokoprężnym inaczej dieslem. Zasilamy silnik olejem napędowym, silnik wytwarza moment obrotowy i samochód od razu rusza. Natomiast w przypadku samochodu z silnikiem elektrycznym mamy taką sytuację. Ten sam olej napędowy najpierw zasili silnik diesla w elektrowni i on wytworzy moment obrotowy do napędu generatora prądu. Pojawiają się pierwsze straty energii w generatorze prądu. Uzyskany prąd musi zostać przekształcony w transformatorze na wysokie napięcie przesyłowe 400kV.Powstają następne straty energii w transformatorze. W czasie przesyłu energii elektrycznej powstają następne straty energii. Na końcu linii przesyłowej mamy z kolei transformator obniżający napięcie. I mamy następne straty energetyczne. Po obniżeniu napięcia prąd dostarczamy do ładowarki elektrycznej. W niej mamy następne straty energetyczne. Ładowarka zasila prądem akumulator w samochodzie, który oddaje energię do sterownika silnika elektrycznego. Mamy tu następne straty energii w akumulatorze i sterowniku. Ten cały łańcuch dodatkowych przemian energii w przypadku samochodu elektrycznego w porównaniu do samochodu z silnikiem diesla daje większe straty energii o około 25 %. Zważcie przy tym to, że nie przestanie się wydobywać ropy. Największym składnikiem kosztów eksploatacji samochodów są koszty zasilania pojazdów w paliwo. Z TEGO WYRAŹNIE WIDAĆ, ŻE PRZEPYCHANIE IDEOLOGICZNE SAMOCHODÓW NA NAPĘD ELEKTRYCZNY NIE OBNIŻY KOSZTÓW ANI NIE POPRAWI EKOLOGII A WRĘCZ SPOWODUJE POGORSZENIE. MAMY TUTAJ NASTĘPNY SPISEK GLOBALISTÓW. PO PROSTU NIE DAJMY SIĘ OGŁUPIAĆ. MIŁY4510
    • Krzysztof 2022-06-24 08:26:34
      Cią dalszy mojego komentarza. TRZEBA JESZCZE DODAĆ STRATY ENERGII W SAMYM SILNIKU ELEKTRYCZNYM A TAKŻE KOSZTY WYMIANY AKUMULATORÓW CO PEWIEN OKRES EKSPLOATACJI. TAKŻE POWSTANĄ DODATKOWE KOSZTY UTYLIZACJI AKUMULATORÓW ORAZ KOSZTY POZYSKANIA LITU W KOPALNIACH. KRZYSZTOF
      • Krzysztof 2022-06-24 08:31:42
        PRAWDA JEST BRUTALNA DLA GLOBALISTÓW. ICH POMYSŁY NIE SŁUŻĄ DLA DOBRA LUDZKOŚCI. MIŁY4510
  • belmondo 2022-06-22 13:42:44
    Tu akurat Niemcy mają rację. Nie da się wypełnić tego "pobożnego" życzenia.
  • CFO 2022-06-22 09:58:43
    W końcu jakiś głos rozsądku.
  • bĘzyniak 2022-06-22 09:21:33
    Niedawno rozmawiałem z jednym Helmutem z Bawarii. Zapytałem go o zakaz samochodów spalinowych. Spojrzał na mnie znacząco i szepnął do ucha, że ma schowaną bruntną koszulę po dziadku. I tyle w temacie.
    • Krasawica 2022-06-22 11:21:08
      A od kiedy Bawaria leży pod Moskwą? Bo od 70 lat brunatni we łbach i w działaniach są ruscy mordercy. Niemców USA nauczyło porządku bombami, a teraz pora na taką samą naukę dla brunatnych ruskich morderców. A Chiny już się przygotowują do odbioru ziem w Azji zawłaszczonych przez ruskiego mordercę-cara, o których uczą dzieci w chińskich szkołach, że to tereny rdzennie chińskie, takie Małochiny.
      • Idiotko! 2022-06-22 15:08:17
        To że banderówie wszystko się z ryćkaniem kojarzy, nie dziwota. Ale Niemców pokory uczył Związek Radziecki. Od Moskwy, do Łaby. A gdyby Ruscy na czas nie wrócili, twego dziadka "podczłowieka> pognano by do gazu zaraz po Żydach, i nie truł byś nam D idiotyzmami.
      • Jakobin 2022-06-22 19:07:34
        Bredzisz! Największy wpływ na upokorzenie Niemców po wojnie miały gwałty na conajmniej 2 milionach niemieckich kobiet. Ciągle popularnym imieniem w dawnym DeDeeRze jest Iwan. Z miłości do ruskich?
  • As 2022-06-22 01:09:59
    Przecież to jewropejskie biurokratyczne cwaniactwo wie to doskonale, że Nimcy się nie zgodzą. Biurokracji chodzi o to, aby móc nałożyć na Niemcy kary/podatki na biurokrację jewropejską korzystając z uchwalenia ograniczenia aut spalinowych. Ta biurokracja szuka wszelkimi sposobami KASY na swoje własne utrzymanie i rozrost tej biurokracji, bo cwaniaczkowie zarabiają mnóstwo pieniędzy ZA NIC. A klimat to oni mają w tyle, bo wszyscy wiedzą, ze to nie człowiek wpływa na klimat na Ziemi. Biurokracja na oszustwie klimatycznym próbuje zarobić, zresztą tak samo jak różni niby-naukowcy promując te bzdury.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.133.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!