Japońska firma motoryzacyjna Nissan ogłosiła współpracę z organizacjami e-sportowymi FaZe Clan i OpTic Gaming. Wcześniej w marcu niemiecki koncern BMW został sponsorem Cloud9 - podał serwis The Esports Observer (TEO).
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
FaZe utrzymuje składy grające zawodowo m.in. w strzelanki "Fortnite", "Counter-Strike: Global Offensive" oraz "Call of Duty". Konkurencyjny OpTic również prowadzi drużyny w tych kategoriach, a także w grze strategicznej "League of Legends". Organizacja stoi ponadto za uczestniczącą w lidze "Overwatch" formacją Houston Outlaws.
Nissan jest kolejną w tym roku firmą motoryzacyjną inwestująca w sporty elektroniczne. 9 marca umowę sponsorską z amerykańską organizacją e-sportową Cloud9 (drużyny m.in. "CS:GO", "LoL", "Dota 2" i "OW" - jako London Spitfire). Wcześniej w styczniu należące do Volkswagena Audi zawarło podobną umowę z organizacją Origen (właścicielem m.in. drużyny "CS:GO" Astralis, sponsorowanej przez markę od 2017 r.), a japońska Honda zdecydowała się na sponsorowanie Team Liquid. Z kolei Daimler wspólnie z FC Koeln wykupił 67 proc. udziałów w SK Gaming - przypomniał serwis Esports Insider.
Producenci samochodów inwestują nie tylko w formacje e-sportowe, ale też w same rozgrywki. Na początku roku Kia Motors dołączyła do sponsorów "LoL" European Championship (LEC). W lutym natomiast należąca do Daimlera marka Mercedes-Benz ponownie była jednym z głównych partnerów zawodów ESL One "Dota 2" w Katowicach, kontynuując prowadzoną od końca 2017 r. współpracę z firmą e-sportową ESL.
Serwis TEO przypomniał, że przed partnerstwem z organizacjami FaZe Clan i OpTic Gaming firma Nissan w 2013 r. jednorazowo wykorzystała w internetowej kampanii marketingowej ówczesny skład "LoL" Team Curse.