Nowe chińskie baterie bez kobaltu

Nowe chińskie baterie bez kobaltu
Chińska firma Svolt zaprezentowała baterie pozbawione kobaltu. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    PIM
  • Dodano: 28-05-2020 16:41

Chińska firma Svolt pokazała dwa rodzaje baterii pozbawionych kobaltu – jednego z najdroższych i najrzadszych surowców potrzebnych do produkcji baterii. Produkcja seryjna ma się rozpocząć w przyszłym roku.

Cytowany przez China Daily Yang Xonghin prezes Svolt stwierdził, że bateria, której produkcja ma ruszyć w przyszłym roku, trafi najpierw do nowego elektrycznego modelu firmy Great Wall, której częścią była do niedawna Svolt. Baterie mają być bezpieczniejsze i trwalsze – gwarancja ma obejmować 15 lat lub przebieg 1,2 mln km. Jedna z baterii ma mieć gęstość energetyczną na poziomie 240 Wh/kg i ma pozwolić samochodom osiągać zasięg do 880 km. Druga, mniejsza i o gęstości 245 Wh/kg ma zapewniać zasięg 600 km.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Nowe chińskie baterie bez kobaltu

  • Jest pytanie! 2020-05-29 22:09:58
    TESLA podaje, że bateria do samochodu elektrycznego Tesli waży 480 kg! To ja się w takim razie zapytowuję, jak się ma bilans energetyczny i klimatyczny samochodu z napędem elektrycznym w porównaniu do samochodu z napędem benzynowym, skoro elektryk musi przez cały czas wozić dodatkowo 5-ciu pasażerów, a benzyniak tylko ok 70 kg benzyny? W dodatku ta dodatkowa masa w przypadku elektryka jest stała, a w przypadku benzyniaka zmniejsza się w miarę pokonywania odległości i opróżniania baku! Pomijam już ilość i sprawność przemian energetycznych zachodzących od momentu otrzymania samego paliwa do momentu jego zużycia w celu otrzymania energii mechanicznej do napędu samochodu!!! W przypadku banzyniaka benzyna jest przetwarzana na energię napędu w jednej przemianie spalania w silniku. W przypadku elektryka najpierw jest wytwarzana energia elektryczna w wyniku najczęściej spalania paliw kopalnych w elektrowni, która to energia jest następnie przesyłana ze stratami siecią kablową, ładowana w akumulatory i zamieniana na energię mechaniczną w silniku elektrycznym! Czy ktoś zrobił obliczenia zysków i strat, w tym klimatycznych dla obu rodzajów napędów? Czy też tylko zarażone Gretynizmem lewactwo próbuje wmówić wszystkim wyższość "elektryki" nad benzyną z pominięciem samego etapu otrzymywania elektryki, która przecież znikąd się nie bierze, lecz właśnie z paliw kopalnych w większości, głównie z węgla i gazu! Pomijam też zużycie do produkcji baterii elektrycznych różnych, rzadkich, drogich metali, które w dodatku obojętne klimatycznie i środowiskowo nie są!!!
    • rew 2020-05-30 10:05:25
      A pomyślałeś o tym, że benzyna nie płynie z ziemi? Zanim z ropy znajdującej się pod ziemią powstanie benzyna w dystrybutorze, to też potrzeba wiele przemian, procesów i transportu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!