Amerykańska firma Nvidia podpisała umowy dotyczące użycia platformy sztucznej inteligencji do wspierania technologii autonomicznej jazdy z trzema chińskimi start-upami. Firmy wykorzystają mikroprocesor Xavier.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Posłużą one do stworzenia rozwiązań sprzętowych do elektrycznych samochodów z opcją autonomicznej jazdy. Start-upy mają przygotowywać szereg projektów badawczych, dotyczących m.in. gromadzenia danych i uczenia maszynowego.
XPeng planuje od 2020 roku wprowadzić w pojazdach autonomię trzeciego poziomu, która zakłada samodzielną nawigację, jednak wymaga od kierowcy ciągłej czujności i błyskawicznego przejęcia kontroli nad pojazdem w razie niebezpiecznej sytuacji.
Według agencji Reutera Singulato także ma używać Xaviera w tym celu, ale planuje też rozbudowę systemu do poziomu czwartego, oznaczającego, że samochód porusza się samodzielnie, jednak nadal jest wyposażony w kierownicę i pedały umożliwiające przejęcie kontroli. SF Motors planuje natomiast premierę pierwszego elektrycznego samochodu w 2019r. i dalszy rozwój technologii samoprowadzenia.
Drive AGX Xavier to układ scalony typu SOC (ang. system-on-a-chip), który wykonuje 30 bilionów operacji na sekundę. Rozwiązanie umożliwia monitorowanie 360 stopni otoczenia samochodu i zautomatyzowaną jazdę. Producenci motoryzacyjni mogą wykorzystać mikroprocesor wzbogacając go autorskim oprogramowaniem, adaptującym samochody do lokalnych warunków drogowych i infrastruktury - tłumaczy Nvidia.
Czip Xavier wykorzystuje już producent samochodów Volvo, którego właścicielem jest chińskie przedsiębiorstwo Geely. Szwedzka marka pomija w swoich planach trzeci poziom autonomii, uznając go za potencjalnie niebezpieczny i dlatego jej przyszłe modele będą wyposażone w autonomię czwartego poziomu.