PARTNERZY PORTALU

Ogłoszona fuzja FCA i PSA to początek drogi, którą i tak naznaczy konkurencja

Modele montoane pod szyldem PSA. fot. Shutterstock

Włosko-amerykański koncern Fiat Chrysler Automobiles i francuska grupa PSA będą kontynuować działalność jako konkurenci do czasu, aż warta 50 mld dolarów fuzja nie zostanie zatwierdzone przez organy antymonopolowe, co może potrwać ponad rok - podał serwis Automotive News.

  • Serwis motoryzacyjny podkreśla, że zwłaszcza w Europie prawo antymonopolowe będzie ważne dla zapowiedzianego połączenia firm.
  • Przykłady z przeszłości pokazują, że motoryzacyjne firmy nie raz musiały płacić za swoje działania.
  • PSA spodziewa się, że przeprowadzenie fuzji zajmie od 12 do 14 miesięcy.

Dziewięć grup roboczych PSA i FCA od końca października pracuje nad uzgodnieniem wiążącego protokołu ustaleń, który ma zostać podpisany w najbliższych tygodniach. Według serwisu, może to nastąpić przed 25 grudnia.

W dwóch osobnych komunikatach wysyłanych do pracowników firmy poinformowały, że FCA i PSA pozostaną konkurentami do czasu zakończenia procesu fuzji.

Przestrzeganie zobowiązań antymonopolowych do czasu zakończenia fuzji i rozpoczęcia działalności nowej spółki, szczególnie rygorystycznych w Europie, ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia wysokich kar unijnych - wskazał Automotive News.

Czytaj też: Pytamy o "elektryk" Fiata w Tychach. Oto plany koncernu

W kwietniu Komisja Europejska zarzuciła BMW, Daimlerowi oraz należącym do VW markom Audi, Porsche i Volkswagen zmowę ograniczającą konkurencję w zakresie technologii redukcji spalin. Według wstępnych ustaleń KE niemieccy producenci określani jako "krąg pięciu" w latach 2006-2014 prowadzili spotkania techniczne, w ramach których uzgodnili, że nie będą konkurować ze sobą w kwestii opracowywania i wdrażania systemów zmniejszenia szkodliwych emisji w samochodach osobowych zasilanych benzyną i olejem napędowym.

W maju BMW spodziewając się kary ze strony KE, zarezerwowało na jej pokrycie 1,4 mld euro.

W kwietniu UE poinformowała, że nałożyła grzywnę w wysokości 368,3 mln euro na producentów motoryzacyjnych Autoliv i TRW za ustanowienie nielegalnego monopolu przy dostarczania pasów samochodowych, poduszek powietrznych i kierownic dla koncernów Volkswagen i BMW w Europie.

PSA spodziewa się, że przeprowadzenie fuzji zajmie od 12 do 14 miesięcy po podpisaniu protokołu ustaleń. Jeśli oba koncerny ustalą i podpiszą szczegóły porozumienia w grudniu, nowa spółka z siedzibą w Holandii mogłaby rozpocząć działalność na przełomie 2020 i 2021 r.

Grupy robocze obu firm pod kierownictwem szefa programu i strategii PSA Oliviera Bourges oraz szefa rozwoju biznesu FCA Davida Ostermanna prowadzą negocjacje w obszarach takich jak rozwój produktu, produkcja, synergia, zakupy, kwestie prawne i zasoby ludzkie. W grupach pracuje 50 członków, po równo z obu koncernów - podał Automotive News, powołując się na żródło znające sprawę.

Według szefa programu i strategii PSA fuzja nie mogłaby nastąpić w lepszym czasie, biorąc pod uwagę głębokie zmiany, obecnie zachodzące w sektorze motoryzacyjnym. "W szybko zmieniającym się środowisku operacja ta stanowi fundamentalną szansę dla globalnego rozwoju PSA i FCA" - zaznaczył w oświadczeniu.

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ogłoszona fuzja FCA i PSA to początek drogi, którą i tak naznaczy konkurencja

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.191.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!