Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie

Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie
Przyspieszana przez zjawiska związane z pandemią automatyzacja produkcji wymaga przekwalifikowania pracowników. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 04-12-2020 12:00

Zastępowanie napędów spalinowych elektrycznymi będzie oznaczało konieczność przekwalifikowania dużej grupy pracowników sektora automotive – u producentów aut, dostawców części i technologii, a także w stacjach obsługi. Koszt szkolenia to około 10 tysięcy euro za osobę.

  • Nowe napędy i automatyzacja zmieniają oblicze branży automotive.
  • Po modernizacji w zakładach Volkswagen Poznań trzykrotnie zwiększyło się zapotrzebowanie na operatorów robotów.
  • Przemysł motoryzacyjny w Europie chce w najbliższych latach szkolić około 700 000 pracowników rocznie. W całym motoryzacyjnym łańcuchu wartości będą musiały się zmienić kwalifikacje ponad 14 mln pracowników,

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie

  • Jacek D 2020-12-08 03:04:52
    Dziuby, ale zaraz, po modernizacji, która wprowadziła automatyzację, fabryka VW musiała trzykrotnie zwiększyć zatrudnienie robotyków... Jednocześnie nie podajecie danych o oszczędnościach jakie taka automatyzacja daje (x stanowisk konwencjonalnych, wolny do zadysponowania czas na pozostałych stanowiskach, lepsze i szybsze dane do raportów). Tak się robi klickbaitowe tytuły?
  • WojtekSx 2020-12-06 13:15:07
    Taki tam tylko drobny problem z sieciami elektroenergetycznymi, które są przestarzałe i wymagające GIGANTYCZNYCH inwestycji. Już dziś są lokalnie probleny z podpinaniem instalacji fotowoltaicznych z powodu przeciążeń dostarczanej energii przz prosumentów. Moce potrzebne do ładowania samochodów wymagają naprawdę dużych mocy i wydajnej infrastruktury.
  • automobilista 2020-12-04 22:05:12
    A potem się okaże, że elektromobilność nie jest wcale takie cool, jak nam to próbują producenci tego chłamu wmawiać. Wystarczy się przyjrzeć, ile surowców i za jaka cenę potrzeba do budowy aut elektrycznych. O tym, co z milionami zużytych akumulatorów się potem stanie, nikt nie mówi. Po co? Żeby klienci się rozmyślili i nie dlai nam zarobić....
    • elektryk 2020-12-05 12:09:39
      Będą wykorzystane jako magazyny energii.
      • jn 2020-12-05 17:50:55
        "Będą wykorzystane jako magazyny energii." A co potem? To tylko odsuwanie problemu. To tak, jakby odkładać wizytę u dentysty. Na razie nie boli, a potem...
      • elektryk 2020-12-06 11:35:19
        Baterie już niebawem też będą poddawane recyklingowi tak jak zwykłe akumulatory bo tam są cenne surowce. Cały świat pracuje nad nowymi technologiami odzysku z baterii bo to jest olbrzymia kasa a nikt rozsądny nie będzie wyrzucał jej na śmietnik.
  • Fred 2020-12-04 15:31:05
    no i wszyscy zarobią, a spalin na ulicach miast będzie mniej
    • PytaM 2020-12-04 15:39:19
      A kto za to zapłaci?
      • realista 2020-12-05 12:20:40
        Tylko w rosji zdrowie jest najmniej ważne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.195.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!