Nowe rozwiązania technologii autonomicznej jazdy, pełna gama napędów - od spalinowych do w pełni elektrycznych, możliwość wyboru sposobu zakupu auta - w ten sposób Opel zamierza zapewnić sobie miejsce "w pierwszej lidze mobilności".
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Opel wkrótce uzupełni ofertę o samochody hybrydowe i elektryczne.
- Poza tradycyjnymi metodami firma będzie także oferować najem długoterminowy.
- Grzegorz Handzlik zapewnia, że silniki Diesla Opla są bardzo czyste.
- Perspektywom dla branży motoryzacyjnej będzie poświęcona dyskusja "Sektor motoryzacyjny w Europie i na świecie", która odbędzie się 15 maja 2019 roku w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Według dyrektora marki Opel w Polsce, Grzegorza Handzlika, w przyszłości kierowcy będą oczekiwać elastyczności m.in. w zakresie rodzaju napędu.
"Opel w pełni będzie odpowiadać na te potrzeby, bo nie rezygnujemy z silników spalinowych. Jednocześnie w najbliższych miesiącach uzupełnimy naszą ofertę o samochody hybrydowe i w pełni elektryczne" - zapewnił. Dodał, że zaprezentowany w ubiegłym tygodniu "model koncepcyjny GT X Experimental w pełni te trendy prezentuje". Podkreślił również, że marka nie rezygnuje z produkcji pojazdów z silnikami spalinowymi i zaznaczył, ze "również silniki Diesla, które znajdują się w pojazdach Opla, są bardzo czyste".
Handzlik podkreślił, że "wykluczanie silników spalinowych na obecnym etapie byłoby ryzykowne i niezasadne", a "Opel jest przygotowany na każdy scenariusz zmian preferencji".
"Już wkrótce wprowadzimy do naszej oferty hybrydy i napędy w pełni elektryczne, dzięki czemu będziemy w stanie płynnie zmieniać strukturę sprzedaży w zależności od zmiany potrzeb klientów" - zaznaczył.
Kolejnym aspektem mobilności według Opla jest zapewnienie klientom możliwości wyboru sposobu, w jaki będą kupować samochody. Poza tradycyjnymi metodami producent będzie również oferować najem długoterminowy.
"Spodziewamy się, że będzie część klientów, którzy chcą kupować samochody w tradycyjny sposób. Będą jednak również i tacy, którzy zechcą wybrać model, jego napęd, kolor, wyposażenie, ubezpieczenie i usługi serwisowe, a następnie co miesiąc uiszczać stałą opłatę za użytkowanie wybranego pojazdu" - powiedział Handzlik.
Według niego motoryzacja nadal będzie zmierzać w kierunku wspierania kierowcy.
"Obecnie już mamy wiele rozwiązań, które pozwalają na bezstresową jazdę: asystenta pasa ruchu, technologię hamowania automatycznego czy tempomaty adaptacyjne. Już dziś samochody w jakimś niewielkim stopniu są autonomiczne. Od rozwoju technologii i zaangażowania poszczególnych producentów motoryzacyjnych zależy jednak, w którą stronę i jak szybko rozwiązania autonomicznej jazdy staną się codziennością" - zauważył Handzlik.
Podkreślił też również, że w tej kwestii kluczowe będą jednolite normy, a być może również współpraca z innymi markami w ramach branży motoryzacyjnej.
"Pojazdy autonomiczne będą musiały się ze sobą porozumiewać. Jeśli więc tylko jeden producent wdroży dane rozwiązanie, komunikować ze sobą będą się wyłącznie samochody jednej marki" - podsumował.