Nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych koncernu PSA zostanie zaprojektowana w centrum inżynieryjnym Opla w Ruesselsheim w Niemczech - informuje w piątek portal Automotive News. Napędy będą zoptymalizowane do elektryfikacji i pojawią się w samochodach PSA w 2022 r.
Opracowane w Ruesselsheim silniki będą wykorzystane w hybrydowych napędach samochodów PSA, które trafiać będą na rynek od 2022 roku. Będą homologowane do sprzedaży w Europie, Chinach i Ameryce Północnej, czyli na rynku, na który PSA chce wrócić do 2026 roku.
Poza silnikami benzynowymi inżynierowie z Ruesselsheim mają pracować nad nowymi samochodami dostawczymi przeznaczonymi na światowe rynki. Opel podkreśla, że technologicznymi priorytetami firmy są takie rozwiązania jak: elektryfikacja, automatyzacja jazdy i podłączenie samochodów do internetu. Nowe pojazdy dostawcze, z wersjami zelektryfikowanymi, mają trafiać na rynek od 2020 roku.
Centrum w Niemczech pracuje też nad alternatywnymi paliwami, wodorowymi ogniwami paliwowymi, siedzeniami czy systemami aktywnego bezpieczeństwa.
Według założeń prezesa PSA Carlosa Tavaresa koncern do 2021 roku ma wygenerować co najmniej 1,1 mld euro dzięki synergii. Według jego planów umożliwi to zniwelowanie strat finansowych jakie od lat generował Opel. Oszczędności mają być uzyskane m.in. dzięki stosowaniu wspólnych platform przez marki PSA.
W 2016 roku Opel, będący jeszcze własnością General Motors, miał stratę w wysokości 257 mln euro. Według PSA w pierwszych pięciu miesiącach 2017 roku firma była na minusie 179 mln euro.
Francuskie PSA jest właścicielem marek Peugeot, Citroen i DS. Koncern wykupił od General Motors zakłady i prawa do marek niemieckiego Opla i brytyjskiego Vauxhalla za 2,2 mld euro w marcu 2017 roku i sfinalizował transakcję w sierpniu tego samego roku.