PARTNERZY PORTALU

Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.

Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.
Polacy coraz częściej kupują opony segmentu premium fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sofuł
    Adam Sofuł
  • Dodano: 21-07-2021 16:50

Branża oponiarska wychodzi z pandemicznego dołka. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w drugim kwartale 2021 roku zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon we wszystkich segmentach. Największy wzrost sprzedaży - o 135 proc. - zanotowano w segmencie opon do aut dostawczych.

  • W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się we wszystkich segmentach rynku oponiarskiego - w niektórych wzrost przekroczył 100 proc.
  • Wzrost w klasie opon premium wyniósł aż 46 proc., a ich udział w rynku zwiększył się o 2 pp. do poziomu 33 proc.
  • Szybko rósł również europejski rynek oponiarski. 
W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się we wszystkich segmentach rynku oponiarskiego. Sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 74 proc., jeszcze wyższy – bo 103 proc. wzrost sprzedaży - zanotowały opony do SUV. Najbardziej wzrosła sprzedaż do aut dostawczych – o 135 proc. i rolniczych – 115 proc. Najmniej – bo o 32 proc wzrósł popyt a opony do ciężarówek.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.171.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!