PARTNERZY PORTALU

"Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności

"Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności
Produkcja elektrycznych aut powinna przyspieszyć. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 18-06-2021 20:00

Od kilku lat koncerny samochodowe mówią o elektromobilności, a większość najgłośniej zapowiadanych modeli ma napęd elektryczny. Ekolodzy uważają jednak, że producenci nie są przygotowani do faktycznego przejścia na nowe napędy. A skoro sami nie idą wystarczająco szybko, to trzeba ich do tego zmusić... Prosta kalkulacja. Problem w tym, że rzeczywistość wygląda trochę inaczej.

  • Najlepsze oceny elektromobilnych planów zyskują spółki Volkswagena i Volvo – pierwsza firma głównie za strategię, a druga - za ambicje. Stellantis jest w środku stawki.
  • Sprzedaż aut elektrycznych ma przewyższyć wolumen aut spalinowych w 2030 roku, sięgając ok. 6,7 miliona sztuk.
  • Twórcy stosownego raportu (Organizacja Transport & Environment) uważają, że najlepszym sposobem przyspieszenia transformacji jest szybsze zaostrzanie celów klimatycznych - aż do wycofania z produkcji aut spalinowych w 2035 roku.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: "Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności

  • Volt 2021-06-21 15:00:21
    a ja uwielbiam jeżdzić mojim elektrykiem. Nawet 8-mio zylindrowe śmierdziele nie mają szans na pierwszych kilkuset metrach (niesamowite kopyto!). Fascynuje mnie też ten niski poziom hałasu. A na koniec to wszystko z kosztami eksploatacji na poziomie połowy tego co śmierdziele.
    • energetyk 2021-06-21 15:13:43
      A od kogo kradniesz prąd?
      • Amper 2021-06-21 15:46:49
        Mam na dachu swoją elektrownię (7 kWp)
      • Watt 2021-06-21 15:57:05
        A proszę jeszcze zauważyć, że nie muszę nigdy wymieniać oleju, filtrów etc. Układ wydechowy nie rdzewieje, bo go nie ma; itd. Rekuperacja funkcjonuje tak fantastycznie, że muszę pamiętać od czasu do czasu hamować zwyczajnie hamulacami aby też nie zardzewiały (tarcze, klocki prawdopodobnie nigdy nie będe wymieniał).
  • Władymi Władymirowicz P. 2021-06-21 11:34:36
    Wszelkie działania, które mogą zmniejszyć zużycie ropy i zmniejszyć dochody budżetowe wielkiej Rosji to jawne wypowiadanie wojny naszemu pokojowemu państwu, będziemy na to odpowiadać zdecydowanie, z pełna mocą!
  • Afnn 2021-06-21 01:08:26
    Jest mozliwa dalsza redukcja emisji spalin przez tradycyjne silniki. Najwiecej mozna uzyskac przez poprawe infrastruktury. Samochody stojace w korkach spalaja duzo wiecej paliwa. Polska jest tego wybitnym przykladem. Nasze "miasta" (miasteczka... nawet Warszawa ma tylko 2mln ludnosci) nie maja drog, parkingow. To wymaga jednak pracy i pieniedzy wiec latwiej wydawac dyrektywy i mamrotac o jezdzie rowerami w lutym. Mozna redukowac pojemnosci SUVozidel i innych odpalow. Elektryki to ciagle prymitywna technogia - baterie straszliwie dlugo sie laduja, szybko zuzywaja. Zasieg jest malo istotny; moze byc i 100km jesli naladuje baterie w 5min. "Szybkie ladowanie" jest sciema dla naiwnych, wymiana baterii nigdy nie bedzie standardem bo jest za droga. Przyszloscia jest raczej wodor - ale produkcja i dystrybucja musi byc tansza.
  • Mariusz 2021-06-20 22:10:32
    Zalety elektryków to - wysoka sprawność silnika około 80 procent. Potężny "Niutonometr", mało skomplikowana budowa tego silnika i systemu przenoszenia napędu - NAJWIĘKSZA ZALETA - TE SAMOCHODY JUŻ JEŹDZĄ i MOGĄ BYĆ TYLKO LEPSZE. Dlaczego uważam, że to jest największa ich zaleta- ponieważ zjechały z desek kreślarskich inżynierów. Wady - baterie akumulatory, które lubią sobie ważyć nawet 700 kg. Stosunkowo niska ich pojemność, duże straty w magazynowaniu energii. Kolejną wadą to jest to - co zrobić ze zużytymi bateriami do elektryków, Technologie produkcji baterii czy akumulatorów to są technologie baterii chemicznych -siedemnastowiecznego ogniwa Baccarela czy Leclanschego. , które odstają od bieżących czy przyszłych potrzeb technologicznych. Jeżeli dokona się postęp w produkcji akumulatorów fizycznych, które do magazynowania będą używały fizyki a nie chemii - to będzie prawdziwa rewolucja i to nie tylko w dziedzinie elektro mobilności ale np. samowystarczalności domów czy mieszkań w prąd elektryczny, ciepła wodę i ogrzewanie. Np. zauważyłem, że w szklarniach gdzie sadzi się ogórki pomidory latem wiosną temperatura jest nie do wytrzymania - ponad 40 stopni!! i mimo, że jest gorąco to wieczorem trzeba podrzucić do pieca trochę węgla. Jeszcze gorzej jest zimą czy jesienią - trzeba zużywać dużo węgla, aby utrzymać temperaturę. Przeciwnicy tej energii, podają przykłady pożarów paneli fotowoltaicznych - tak jednak będzie się działo z bardzo prostych praw fizyki. Co zrobić z nadmiarem energii, gdzie ją zmagazynować, gdzie wysłać nawet przy tak niskiej sprawności paneli.
    • elektryk 2021-06-21 10:48:15
      Misiaczku, klepiesz jak potłuczony! Silnik elektryczny nie definiuje sprawności energetycznej samochodu! To tylko jego ostatnie ogniwo łańcucha! Sprawność energetyczna od źródła do ruchu samochodu NIE PRZEKRACZA 15%!!!! I jest ponad DWA RAZY NIŻSZA NIŻ samochodu spalinowego. O energetycznych kosztach neutalizacji zanieczyszczeń przy produkcji i utylizacji baterii nie ma nawet co wspominać. Elektromobilność to ani ekonomia ani ekologia. To RELIGIA i IDEOLOGIA, w której naukowe fakty nie mają żadnego znaczenia. Podobnie jak z mniemaną pLandemią, która w Polsce zabiła ponad 130,000 ludzi, którzy nie otrzymali pomocy, bo (nie)rząd walczył z wirusem grypopodobnym.
  • M.Z. 2021-06-20 14:10:10
    Tytuł reportażu mówi wszystko! Czysta elektromobilność jest na dnie i niech tam zostanie! Ale jak znam lobbystyczne organizacje ekologów to elektromobilny terroryzm już się zaczął!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!