PARTNERZY PORTALU

"Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności

"Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności
Produkcja elektrycznych aut powinna przyspieszyć. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 18-06-2021 20:00

Od kilku lat koncerny samochodowe mówią o elektromobilności, a większość najgłośniej zapowiadanych modeli ma napęd elektryczny. Ekolodzy uważają jednak, że producenci nie są przygotowani do faktycznego przejścia na nowe napędy. A skoro sami nie idą wystarczająco szybko, to trzeba ich do tego zmusić... Prosta kalkulacja. Problem w tym, że rzeczywistość wygląda trochę inaczej.

  • Najlepsze oceny elektromobilnych planów zyskują spółki Volkswagena i Volvo – pierwsza firma głównie za strategię, a druga - za ambicje. Stellantis jest w środku stawki.
  • Sprzedaż aut elektrycznych ma przewyższyć wolumen aut spalinowych w 2030 roku, sięgając ok. 6,7 miliona sztuk.
  • Twórcy stosownego raportu (Organizacja Transport & Environment) uważają, że najlepszym sposobem przyspieszenia transformacji jest szybsze zaostrzanie celów klimatycznych - aż do wycofania z produkcji aut spalinowych w 2035 roku.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: "Oszukańcze elektryki" i inne problemy. Drugie dno elektromobilności

  • Volt 2021-06-21 15:00:21
    a ja uwielbiam jeżdzić mojim elektrykiem. Nawet 8-mio zylindrowe śmierdziele nie mają szans na pierwszych kilkuset metrach (niesamowite kopyto!). Fascynuje mnie też ten niski poziom hałasu. A na koniec to wszystko z kosztami eksploatacji na poziomie połowy tego co śmierdziele.
    • energetyk 2021-06-21 15:13:43
      A od kogo kradniesz prąd?
      • Amper 2021-06-21 15:46:49
        Mam na dachu swoją elektrownię (7 kWp)
      • Watt 2021-06-21 15:57:05
        A proszę jeszcze zauważyć, że nie muszę nigdy wymieniać oleju, filtrów etc. Układ wydechowy nie rdzewieje, bo go nie ma; itd. Rekuperacja funkcjonuje tak fantastycznie, że muszę pamiętać od czasu do czasu hamować zwyczajnie hamulacami aby też nie zardzewiały (tarcze, klocki prawdopodobnie nigdy nie będe wymieniał).
  • Władymi Władymirowicz P. 2021-06-21 11:34:36
    Wszelkie działania, które mogą zmniejszyć zużycie ropy i zmniejszyć dochody budżetowe wielkiej Rosji to jawne wypowiadanie wojny naszemu pokojowemu państwu, będziemy na to odpowiadać zdecydowanie, z pełna mocą!
  • Afnn 2021-06-21 01:08:26
    Jest mozliwa dalsza redukcja emisji spalin przez tradycyjne silniki. Najwiecej mozna uzyskac przez poprawe infrastruktury. Samochody stojace w korkach spalaja duzo wiecej paliwa. Polska jest tego wybitnym przykladem. Nasze "miasta" (miasteczka... nawet Warszawa ma tylko 2mln ludnosci) nie maja drog, parkingow. To wymaga jednak pracy i pieniedzy wiec latwiej wydawac dyrektywy i mamrotac o jezdzie rowerami w lutym. Mozna redukowac pojemnosci SUVozidel i innych odpalow. Elektryki to ciagle prymitywna technogia - baterie straszliwie dlugo sie laduja, szybko zuzywaja. Zasieg jest malo istotny; moze byc i 100km jesli naladuje baterie w 5min. "Szybkie ladowanie" jest sciema dla naiwnych, wymiana baterii nigdy nie bedzie standardem bo jest za droga. Przyszloscia jest raczej wodor - ale produkcja i dystrybucja musi byc tansza.
  • Mariusz 2021-06-20 22:10:32
    Zalety elektryków to - wysoka sprawność silnika około 80 procent. Potężny "Niutonometr", mało skomplikowana budowa tego silnika i systemu przenoszenia napędu - NAJWIĘKSZA ZALETA - TE SAMOCHODY JUŻ JEŹDZĄ i MOGĄ BYĆ TYLKO LEPSZE. Dlaczego uważam, że to jest największa ich zaleta- ponieważ zjechały z desek kreślarskich inżynierów. Wady - baterie akumulatory, które lubią sobie ważyć nawet 700 kg. Stosunkowo niska ich pojemność, duże straty w magazynowaniu energii. Kolejną wadą to jest to - co zrobić ze zużytymi bateriami do elektryków, Technologie produkcji baterii czy akumulatorów to są technologie baterii chemicznych -siedemnastowiecznego ogniwa Baccarela czy Leclanschego. , które odstają od bieżących czy przyszłych potrzeb technologicznych. Jeżeli dokona się postęp w produkcji akumulatorów fizycznych, które do magazynowania będą używały fizyki a nie chemii - to będzie prawdziwa rewolucja i to nie tylko w dziedzinie elektro mobilności ale np. samowystarczalności domów czy mieszkań w prąd elektryczny, ciepła wodę i ogrzewanie. Np. zauważyłem, że w szklarniach gdzie sadzi się ogórki pomidory latem wiosną temperatura jest nie do wytrzymania - ponad 40 stopni!! i mimo, że jest gorąco to wieczorem trzeba podrzucić do pieca trochę węgla. Jeszcze gorzej jest zimą czy jesienią - trzeba zużywać dużo węgla, aby utrzymać temperaturę. Przeciwnicy tej energii, podają przykłady pożarów paneli fotowoltaicznych - tak jednak będzie się działo z bardzo prostych praw fizyki. Co zrobić z nadmiarem energii, gdzie ją zmagazynować, gdzie wysłać nawet przy tak niskiej sprawności paneli.
    • elektryk 2021-06-21 10:48:15
      Misiaczku, klepiesz jak potłuczony! Silnik elektryczny nie definiuje sprawności energetycznej samochodu! To tylko jego ostatnie ogniwo łańcucha! Sprawność energetyczna od źródła do ruchu samochodu NIE PRZEKRACZA 15%!!!! I jest ponad DWA RAZY NIŻSZA NIŻ samochodu spalinowego. O energetycznych kosztach neutalizacji zanieczyszczeń przy produkcji i utylizacji baterii nie ma nawet co wspominać. Elektromobilność to ani ekonomia ani ekologia. To RELIGIA i IDEOLOGIA, w której naukowe fakty nie mają żadnego znaczenia. Podobnie jak z mniemaną pLandemią, która w Polsce zabiła ponad 130,000 ludzi, którzy nie otrzymali pomocy, bo (nie)rząd walczył z wirusem grypopodobnym.
  • M.Z. 2021-06-20 14:10:10
    Tytuł reportażu mówi wszystko! Czysta elektromobilność jest na dnie i niech tam zostanie! Ale jak znam lobbystyczne organizacje ekologów to elektromobilny terroryzm już się zaczął!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.180.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!