Pandemia bije w sprzedaż samochodów

Pandemia bije w sprzedaż samochodów
Toyota spodziewa się mniejszego niż konkurencja spadku sprzedaży aut. Fot. shutterstock

Firmy motoryzacyjne z powodu koronawirusa zanotowały znaczący spadek sprzedaży samochodów. Jednak nie we wszystkich segmentach jest on taki sam. Konsekwencją pandemii jest także wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych – mówili uczestnicy panelu zatytułowanego "Motoryzacja" podczas XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jakub Faryś, prezes, Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przyznaje, że znajdujemy się w okresie dekoniunktury, a skutki pandemii mogą być wieloletnie. Jak jednak zauważa nie we wszystkich segmentach motoryzacyjnych pandemia spowodowała takie same skutki.

Czytaj też: Chcieli zwolnić 100 osób, ale koronawirus wstrzymał ich decyzję. Pracownicy się odwdzięczają

Z danych PZPM wynika bowiem, że całoroczna sprzedaż samochodów osobowych w naszym kraju spadnie rok do roku o około 25 proc., być może nieco więcej. Nieco lepiej sytuacja ma się w przypadku samochodów dostawczych. Tam prognozowany spadek sprzedaży jest niższy niż 25 proc. Najgorzej natomiast wygląda sytuacja w segmencie samochodów ciężarowych. Rok do roku sprzedaż w nim będzie niższa nawet aż o 50 proc.

Z czego wynika fakt spodziewanego tak znaczącego spadku sprzedaży samochodów? Wiele firm kupujących tego typu pojazdów w obliczu pandemii koronawirusa nie chciało angażować się finansowo i odkłada zakupy pojazdów na lepsze czasy. Takie kroki były podyktowane chęcią pozostawienia pieniędzy w firmie.

Jednak nie wszystkie firmy ucierpią z powodu koronawirusa i związanej z nim zapaści gospodarczej w taki sam sposób. Na przykład Toyota spodziewa się spadku sprzedaży o około 15 proc. Co więcej japoński gigant odnotował inny ciekawy trend. Jest nim rosnącą sprzedaż hybryd. Samochody z tego typu napędem stanowią aż 51 proc. sprzedaży Toyoty. Co ciekawe w niektórych modelach np. CHR udział sprzedawanych samochodów z napędem hybrydowym sięgnął aż 81 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Pandemia bije w sprzedaż samochodów

  • piecas 2020-09-08 11:10:38
    W tym całym kryzysie o dziwo hybrydy dobrze się sprzedawały i to te toyoty. Może nie szło ich dużo, ale szły
  • majok 2020-09-08 10:29:30
    Dla każdego producenta nie jest łatwy okres. Niestety

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!